نیوز سیتی!
16 مهر 1402 - 10:32

کاهش ۳۰۰ درصدی بیماری ‌های حوزه طیور در ایلام

مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه خوب انجام گرفته، بیماری های حوزه طیور نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد کاهش داشته است.

یونس احمدی مدیرکل دامپزشکی استان ایلام، صبح یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه خوب انجام گرفته در راستای جلوگیری از بیماری های حوزه طیور، این بیماری ها در استان ایلام نسبت به سال گذشته به میزان ۳۰۰ درصد کاهش داشته است. 

وی افزود: در این راستا برای تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ مورد از مراکز مربوط به پرورش و نگهداری طیور پایش انجام گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی با اشاره به اینکه این مراکز شامل نگهداری دام و طیور به صورت اهلی و صنعتی و همچنین زیستگاه های طیور وحشی هستند، ادامه داد: همچنین در یک سال گذشته تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ مورد نمونه خون، بافت و آزمایش های تخصصی از پرندگان وحشی، صنعتی و اهلی، صورت گرفته است.

احمدی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات این اداره کل در راستای حفظ سلامت دام و طیور تزریق واکسن و مایه کوبی بر علیه بیماری های طیور برای تعداد ۴۶۰ هزار قطعه انواع پرنده های بومی در ۴۹۲ روستا تحت پوشش بوده است. 

این مقام با اشاره به اینکه، از ابتدای سال جاری تاکنون ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است، تصریح  کرد: در مدت یاد شده تعداد ۴۴ میلیون بار واکسیناسیون شده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، کانون های بیماری های طیور در استان ایلام با اقدامات پیشگیرانه و مایه کوبی ها کاهش یافته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1531437

مهمترین اخبار ایران و جهان: