نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 11:20

افتتاح و کلنگ‌زنی ۹۳۳ پروژه در استان سمنان

استاندار سمنان گفت: ۹۳۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت سال ۱۴۰۲ افتتاح یا عملیات اجرایی آن در استان سمنان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان صبح امروز در آیین آغاز برنامه‌های هفته دولت سال ۱۴۰۲ در آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) سمنان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی، شهدای دولت و سه هزار شهید استان اظهار کرد: تأکید مقام معظم رهبری بر توانمندی و تلاش دولت سیزدهم و رضایتمندی ایشان و همچنین تأکید و تقدیر مراجع تقلید در دیدار با رئیس جمهور از اقدامات انجام‌شده توسط دولت امری بسیار ارزشمند است.

وی با تأکید بر اینکه امروز در جوار گلزار شهدای والامقام با آن‌ها تجدید بیعت کرده و میثاق می‌بندیم تا در مسیر آن‌ها گام برداشته و در جهت توصیه و وصیت آن‌ها برای خدمتگزاری به مردم اقدام کنیم، افزود: امروز بهترین راه مبارزه با دسیسه‌های دشمن و زمینه‌سازی برای امنیت، امیدآفرینی و اعتمادآفرینی، خدمت برای مردم است.

هاشمی ادامه داد: جلب اعتماد مردم با پشت میز نشستن و پشت درهای بسته به دست نخواهد آمد؛ بلکه این امر در دیدارهای چهره به چهره با مردم و در کنار آنان بودن و خدمت برای آن‌ها محقق می‌شود.

استاندار سمنان عنوان کرد: تحقق شعار سال، کسب رشد اقتصادی مثبت، کاهش نرخ بیکاری به کمتر از ۶ درصد، راه‌اندازی مجدد ۱۲۷ واحد راکد، جذب مازاد اعتبارات در حوزه سفر ریاست جمهوری به استان سمنان، اجرای بالغ بر ۱۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، مدیریت تنش آب در ایام تابستان و کسب رتبه سوم پرداخت تسهیلات ازدواج در کشور از جمله دستاوردهای ارزنده کسب شده توسط دولت سیزدهم در استان سمنان است.

وی با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بوده و پروژه جدید دولتی کلنگ‌زنی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در هفته دولت سال جاری، عملیات اجرایی ۱۰۹ پروژه عمرانی بخش خصوصی و شهرداری‌ها با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر یک هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان آغاز می‌شود که به نسبت هفته دولت سال قبل افزایش یافت.
هاشمی با تأکید بر اینکه هیچ شأنی جز خدمت به مردم برای خود قائل نیستیم، بیان کرد: امروز باید به دور از قید ساعت اداری، در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم با کار جهادی و اقدامات شبانه‌روزی گام برداریم.

استاندار سمنان با بیان اینکه وضعیت عفاف و حجاب به طور کل در استان سمنان مطلوب است، گفت: عدم توجه به مقوله حجاب و عفاف حتی به صورت حداقلی نیز زیبنده استان متدین و ولایتمدار سمنان نیست و به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که در دولت سیزدهم و در ادارات و دستگاه‌های دولتی در حوزه عفاف و حجاب قصوری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: جهاد تبیین و بیان عملکرد و دستاوردهای به دست آمده، زمینه‌ساز مشارکت حداکثری مردم در امر انتخابات است و مدیران باید ارتباط خوبی با اصحاب رسانه داشته و درهای اتاق آن‌ها برای اصحاب رسانه باز باشد.

هاشمی افزود: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌ریزی لازم برای حضور در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها را به جهت گره‌گشایی و خدمت‌رسانی به مردم در دستور کار قرار دهند.

استاندار سمنان تأکید کرد: مدیران وقت خود را درگیر حاشیه‌ها نکنند؛ امروز فرصت طلایی برای حفظ انسجام و وحدت استان و جلب رضایت خدا و خدمت بی‌منت به مردم است.

وی بیان کرد: مدیران باید زبده‌ترین و کارآمدترین نیروهای خود را که دارای ذوق و علاقه هستند، در مسند روابط عمومی منصوب و در راستای جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی اقدامات خود به‌صورت هنرمندانه تلاش کنند.

هاشمی عنوان کرد: استان سمنان همان‌گونه که در تمام زمینه‌ها در کشور پیشرو است، در بحث انتخابات و حضور حداکثری و مشارکت در امر انتخابات نیز باید پیشرو و سرآمد کشور باشد.

استاندار سمنان گفت: زائران اربعین حسینی از فرودگاه سمنان و شاهرود به کشور عراق عزیمت کرده و توفیق حضور در پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی نصیبشان می‌شود.

پایان پیام/74007/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465881

مهمترین اخبار ایران و جهان: