نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 20:01

۴۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی در استان اردبیل آزاد شدند

با مشارکت گسترده مردم و خیرین در ششمین همایش حسینیان اردبیل، ۴۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پویش مردمی «هرمسجد یا هر هیئت آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد» عصر امروز با مشارکت جامعه حسینیان دارالارشاد استان اردبیل و با حضور مسؤولان و جمعی از خیران حسینی در مسجد ابراهیم‌آباد اردبیل برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام حسین کثیرلو با اشاره به جایگاه مقدس و فرهنگی مسجد در بین مردم اظهار کرد: فعالیت و برنامه‌ریزی مساجد برای فرهنگ‌سازی، تبلیغ و جذب مشارکت‌های مردمی در جهت آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد ارزش و قداست مساجد را در بین مردم به مراتب بیشتر خواهد کرد.

وی افزود: مسجد ابراهیم آباد اردبیل در تحقق بسیاری از برنامه​‌های دینی و همچنین اقدامات خیرخواهانه مثل کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی از گذشته تا به امروز فعال بوده و نشان داده که هنوز دغدغه اعتلای اسلام و آبروی مسلمانان نیازمند از اولویت​‌های اساسی مساجد است و همواره محل تجمع دل​‌های بزرگ و نیکوکاران نیک سرشت است.

در ادامه این مراسم، یوسف خدادادی معاون قضایی دادگستری کل و نایب رئیس هیأت امنای ستاد مردمی دیه استان در سخنان کوتاهی با بیان آمار ۱۷۱ نفری محکومان غیرعمد واجد شرایط کمک ستاد مردمی دیه حال حاضر زندان‌های اردبیل گفت: در 5 ماهه سال جاری تعداد ۹۴ زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ بدهی یک میلیارد ۱۹۵میلیون ریال به همت خیرین و کمک ستاد مردمی دیه استان از بند رهایی یافته‌اند.

نایب رئیس ستاد مردمی دیه استان افزود: تعداد ۴۰ زندانی جرایم غیرعمد از اول محرم تا به امروز با مبلغ محکومیت ۴۸۴میلیارد و ۱۳۸میلیون ریال از زندان های استان آزاد شدند.

خدادادی ضمن قدردانی از فعالین ستاد دیه و مسؤولین زندان های استان به جهت بسترسازی مناسب برای آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند با جرایم غیر عمد در تداوم این برنامه های خیرخواهانه و خداپسندانه اظهار داشت: «طرح هر مسجد یا هر هیئت آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد» از جمله ابتکارات ماندگاری است که از سال ۱۳۹۷ تا کنون در حال اجراست.

خدادادی گفت: به یقین اقدامات خداپسندانه و انسان‌دوستانه خیرین عزیز، گره‌هایی زیادی را نه تنها از زندگی مددجویان جرایم غیرعمد بلکه خانواده‌های بی‌سرپرست بسیاری باز کرده است.

وی تصریح کرد: اوج فعالیت بانیان این طرح مربوط به ایام ماه‌های محرم و صفر است تا ثابت کنیم عاشقان حسینی تنها برای فیض شخصی از این مراسم در تکایا و مساجد حاضر نمی‌شوند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم نیز مداحی و ذکر مصیبت توسط حاج نادر جوادی مداح اهل بیت(ع) و یاور ستاد مردمی دیه استان اردبیل انجام شد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1466781

مهمترین اخبار ایران و جهان: