نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 11:29

سمنان امسال بیش از ۱۳ هزار کلاس اولی دارد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تعداد کلاس اولی‌های این استان در سال تحصیلی جدید را بیش از ۱۳ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد کلاس اولی در ۴۵۸ مدرسه استان سمنان تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آرزو مرادی‌نسب، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به نزدیک بودن ایام آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: مدارس سراسر استان سمنان بر اساس بازدیدهای میدانی انجام‌شده در قالب پروژه مهر برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده‌اند.

وی افزود: در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس، نوآموزان و کودکان کلاس اولی استان سمنان در بیست‌و‌هفتمین روز شهریور ۱۴۰۲ به مدرسه می‌روند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به آمادگی مدیران و عوامل اجرایی کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی سراسر استان در زمینه برگزاری آیین استقبال از نوآموزان و کلاس اولی‌ها افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی آینده، هشت هزار و ۶۴۰ نوآموز در بیش از ۳۰۰ مرکز پیش‌دبستانی استان سمنان مشغول به تحصیل شوند.

مرادی‌نسب تعداد کلاس اولی‌های این استان در سال تحصیلی جدید را بیش از ۱۳ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد کلاس اولی در ۴۵۸ مدرسه استان سمنان تحصیل می‌کنند.

وی ارائه محتواهای آموزشی هدفمند با رویکرد آگاهی بخشی به والدین نوآموزان و کلاس اولی‌ها را از جمله اقدامات راهبردی به منظور زمینه‌سازی آغاز سال تحصیلی همراه با شور و نشاط ارزیابی و تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه معاونت آموزش ابتدایی در راستای تحقق عدالت آموزشی و نصیب آموزشی برابر استفاده شود.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498081

مهمترین اخبار ایران و جهان: