نیوز سیتی!
07 مهر 1402 - 11:00

ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها بر مبنای گردشگری تندرستی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها بر مبنای گردشگری تندرستی با توجه به تولید محصولات بومی در مازندران می‌تواند به رونق این حوزه در استان کمک کند.

صادق برزگر در در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بابلسر در حاشیه اظهار کرد: یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری مازندران در بخش سلامت و تندرستی است که جزو تاکیدات دولت سیزدهم و استاندار مازندران نیز است و رویکرد اداره کل میراث فرهنگی، مطرح کردن مازندران به عنوان قطب گردشگری تندرستی کشور است.

وی گفت: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها بر مبنای گردشگری تندرستی با توجه به تولید محصولات بومی در مازندران می‌تواند به رونق این حوزه در استان کمک کند.

برزگر افزود: در رویداد بین‌المللی گردشگری مازندران میزبان میهمانانی از روسیه، ترکمنستان، افغانستان و قرقیزستان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران عنوان کرد: رویکرد ما خارج کردن گردشگری مازندران از حالت سنتی است و برگزاری رویدادها و همایش‌های مشترک بین کشورها می‌تواند ظرفیت‌های استان را در مجامع بین‌المللی عرضه کند و منجر به توسعه گردشگری خارجی شود.

وی گفت: اقداماتی مثل لغو روادید گروهی می‌تواند به عنوان یک مکانیزم تشویقی در رسیدن به این هدف بزرگ کمک زیادی کند.

برزگر ادامه داد: در بخشی از رویداد بین‌المللی نشست‌های تخصصی b2b برگزار شد تا بخش های خصوصی و آژانس‌های دو کشور بتوانند پتانسیل‌های خود را به یکدیگر ارائه دهند و زمینه را برای حضور بیشتر گردشگران خارجی فراهم کنند.

وی اضافه کرد: مسؤولان کشوری از جمله معاون امور اقتصادی وزارت کشور، مشاور وزیر امور خارجه، مشاور رئیس جمهور، نائب رئیس اتاق بازرگانی کشور و جمعی از نمایندگان مجلس نیز میهمانان این رویداد بزرگ در بابلسر بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در پایان گفت: بخش‌های خصوصی در حوزه صنایع دستی، گردشگری سلامت، گردشگری کشاورزی، شیلات، صنعت و معدن، اتاق بازگانی نیز هر کدام با داشتن غرفه‌هایی در نمایشگاه توانمندسازی گردشگری حضور پیدا کردند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1519237

مهمترین اخبار ایران و جهان: