نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 13:55

آموزش و پرورش یزد 4 هزار معلم جدید می خواهد

رییس طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش یزد با بیان این که استان یزد با کمبود چهار هزار و ۳۹۶ نیروی انسانی در کادر آموزشی و پرورشی مواجه است،‌ گفت: ۲۴۸ هزار و ۱۳ دانش آموز در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم ثبت نام شدند.

رضا دادآفرین، رییس طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ در مقطع پیش دبستان و آمادگی در مدارس دولتی و غیر دولتی ۱۹ هزار و ۶۹۳ نوآموز ثبت نام کردند.

وی افزود: ۱۷۰ هزار و ۴۹ دانش آموز برای مقاطع اول تا ششم ابتدایی، ۶۷ هزار و ۲۶۴ دانش آموز برای متوسط اول و ۵۱ هزار و ۲۸۴ دانش آموز نیز برای متوسطه دوم در استان یزد ثبت نام کردند.

دادآفرین با بیان این‌که مجموع تعداد دانش‌آموزان در مدارس بزرگسال جمعاً ۳۱۶ هزار و ۶۹۷ نفر در مدارس استان پیش‌بینی شده است، گفت: از این تعداد در مقطع ابتدایی ۱۵۶ هزار و ۳۶۰ دانش آموز، در مقطع متوسطه اول ۵۳ هزار و ۶۹۳ دانش آموز و در متوسطه دوم تعداد ۳۶ هزار و ۶۲۲ دانش آموز ثبت‌نام کردند.

رئیس طرح و برنامه آموزش و پرورش یزد در ادامه با بیان این‌که جمعا از مقطع پیش دبستان تا متوسطه دوم و مدارس استثنایی ۲۴۸ هزار و ۱۳ دانش‌آموز در مدارس استان یزد ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: با پایان یافتن امتحانات جبرانی شهریور ماه این تعداد ثبت نام افزایش می یابد.

وی در خصوص کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید نیز اظهار کرد: مطابق اطلاعات ارسال شده آموزش و پرورش استان در سال گذشته با کمبود دو هزار و ۳۷ نیروی انسانی مواجه بوده و امسال یک هزار و ۷۷۴ نفر بازنشسته خواهند شد.

دادآفرین افزود: ۵۸۵ نفر از نیروهای آموزش و پرورش به صورت خرید خدمات مسئولیت آموزش دانش‌آموزان را بر عهده داشتند که تاکنون هیچ مجوزی مبنی بر بکارگیری این دسته از معلمان صادر نشده است.

رییس طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: استان یزد با کمبود چهار هزار و ۳۹۶ نیروی انسانی در کادر آموزشی و پرورشی مواجه است که با پیگیری‌های انجام شده تعداد ۹۲۷ نفر امسال از طریق دانشگاه فرهنگیان و استخدام ماده ۲۸ در ابتدای مهر ماه امسال به نیروهای آموزش و پرورش اضافه خواهند شد.که با این وجود نیز استان یزد با کمبود ۳ هزار و ۴۶۹ نفر نیروی انسانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ مواجهه است.

وی در پایان خواستار تدابیر عاجلی از مسئولین استان و کشور در این زمینه شد.

پایان پیام/ر

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484837

مهمترین اخبار ایران و جهان: