نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 11:53

اختصاص ۷۵۰ میلیارد اعتبار برای بهبود وضعیت جاده‌های لرستان

خرم‌آباد - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود وضعیت جاده‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز سه‌شنبه در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات لرستان، اظهار داشت: در طرح اربعین حسینی اداره کل راهداری استان در دو بخش زیرساخت‌ها و حوزه حمل‌ونقل پیگیری‌های لازم را انجام داد.

وی ادامه داد: در بخش حمل‌ونقل برنامه‌ریزی‌های لازم و جلسات متعدد برگزار شد و خوشبختانه در حوزه حمل‌ونقل و سوخت موارد به شکلی پیش رفته که تابه‌حال مشکل خاصی نداشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل باتوجه‌به اینکه به پیک بازگشت زائرین اربعین حسینی در روزهای ۱۴ تا ۱۶ شهریورماه بوده، نیاز است دستگاه‌های اجرایی در خصوص تأمین ناوگان همکاری لازم را با اداره کل راهداری استان داشته باشند.

شیروانی، بیان کرد: در حوزه زیر ساخت، بعد از اربعین سال گذشته تمام نواقص و مشکلات محورها بررسی شد و طی اواخر سال گذشته و اوایل امسال، در چندین مرحله مدیران و معاونین سازمان را به استان دعوت کردیم و موارد مطرح و بازدیدها انجام شد که نتیجه آن اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار به راه‌های استان بود.

وی به ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی لرستان برای طرح اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: از اردیبهشت‌ماه سال جاری تا کنون ۲۵۰ کیلومتر روکش آسفالت، ۱۴۱ کیلومتر احیای روشنایی، ۴۰ کیلومتر نصب نیوجرسی، ۲۵۰۰ کیلومتر خط‌کشی، نصب ۱۵ هزار تابلو و علائم ایمنی، شانه سازی به طول ۶۰۰ کیلومتر به‌صورت رفت‌وبرگشت انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان به دوربین نظارتی و کنترل سرعت در سطح محورهای مواصلاتی لرستان، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۸۳ دوربین در محورهای استان وجود دارد که با پیگیری‌های صورت‌گرفته و دعوت از رئیس مرکز مدیریت راه‌ها کشور قول مساعد داده شد که ۵۰ دوربین نظارتی و کنترل سرعت دیگر اضافه شود.

شیروانی، گفت: همه همکاران در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان خادمی زائرین اباعبدالله الحسین را یک سعادت می‌دانند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند به بهترین شکل ممکن وظیفه خود در خدمت‌رسانی به زائرین را انجام دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485981

مهمترین اخبار ایران و جهان: