نیوز سیتی!
14 مهر 1402 - 08:42

جابه‌جایی ۹۰۲ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی خراسان‌شمالی

معاون حمل‌ونقل خراسان‌شمالی گفت: بیش از ۹۰۲ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان‌شمالی طی نیمه نخست امسال جابه‌جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز سعید سبحانی، معاون حمل‌ونقل خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبارنگاران اظهارکرد: بیش از ۹۰۲ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان‌شمالی طی نیمه نخست امسال جابه‌جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی گفت: این تعداد مسافر توسط ۱۱۹ هزار و ۴۷۴ سفر به مقاصد مختلف کشور جابه‌جا شده‌اند که این آمار حاکی از کاهش ۱.۴ درصدی است.

معاون حمل‌ونقل خراسان‌شمالی افزود: در این بازه زمانی، ۴۱.۵ درصد از جابه‌جایی مسافران به وسیله مینی بوس، ۲۹.۵ درصد به وسیله اتوبوس و ۲۹ درصد توسط سواری کرایه عمومی انجام شد.

وی ۷۴.۳ درصد از سفرهای این مدت را درون استانی و ۲۵.۶ درصد سفرها را برون استانی ذکر و بیان کرد: ۸۲۲ دستگاه ناوگان مسافری شامل ۱۵۲ دستگاه اتوبوس، ۲۵۰ دستگاه مینی بوس و ۴۲۰ دستگاه سواری کرایه عمومی به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت هزار و ۳۴۲ راننده و ۳۸ شرکت مسافری در استان ادامه داد: مسافران می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت و راننده مسافری را به سامانه ۱۴۱  این اداره کل  اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوط به تخلفات رسیدگی شود.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529081

مهمترین اخبار ایران و جهان: