نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 05:40

پنتاگون: این اوکراین است که درباره کیفیت و زمان عملیات علیه روسیه تصمیم می‌گیرد

وزارت دفاع آمریکا در واکنش به گزارش‌های اخیر درباره حمایت واشنگتن از حملات کی‌یف علیه شبه جزیره کریمه گفت که آمریکا اعلام کرده که کریمه بخشی از اوکراین بوده و این کی‌یف است که درباره زمان و چگونگی عملیات تصمیم می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه تاکید کرد این اوکراین است که درباره کیفیت انجام عملیات نظامی خود تصمیم گیری می‌کند.

این اظهارات پنتاگون در واکنش به اظهارات اخیر درباره حمایت واشنگتن از حملات به شبه جزیره کریمه مطرح شده است.

پنتاگون در این زمینه اعلام کرد: «آمریکا آشکارا اعلام کرده است که شبه جزیره کریمه بخشی از اوکراین بوده و این کی‌یف است که درباره زمان و چگونگی انجام عملیات علیه روسیه تصمیم گیری می‌کند».

«میخائیل پودولیاک» از مقامات ارشد اوکراینی پیشتر گفته بود که شرکای غربی از نابودن کردن هر چیز روسی از جمله حملات هماهنگ شده در شبه جزیره کریمه حمایت می‌کنند.

«دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه در واکنش به موافقت کشورهای غربی با حملات اوکراین به شبه جزیره کریمه گفت که این موضوع دلیل قانونی درگیر شدن کشورهای غربی در جنگ علیه روسیه بوده و پیش‌بینی‌ها درباره پایان جهان در حال نزدیک شدن است.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران از سرنگون کردن یک پهپاد دیگر ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یگان‌های پدافندی روسیه ساعت ۱۳:۰۰ به وقت محلی دومین پهپاد اوکراینی را بر فراز «دریای سیاه» سرنگون کردند. این وزارتخانه پیش‌تر اعلام کرد که اولین پهپاد اوکراین را با شلیک یک جنگنده سرنگون کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1476237

مهمترین اخبار ایران و جهان: