نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 11:07

تاوان شکست خانگی مقابل رقیب سنتی؛ مربی والیبال برزیل اخراج شد!

مربی تیم ملی والیبال برزیل پس از شکست خانگی این تیم مقابل آرژانتین از سمت خود برکنار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در دیدار نهایی مسابقات والیبال آمریکای جنوبی تیم‌های برزیل و آرژانتین مقابل هم قرار گرفتند که این بازی در نهایت با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 22، 29 بر 27 و 25 بر 19 به سود آرژانتین خاتمه پیدا کرد. این اتفاق مشابه اتفاقی بود که برای والیبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا افتاد؛ جایی که شاگردان بهروز عطایی در دیدار نهایی و مقابل بیش از 6 هزار تماشاگر پرشور ارومیه‌ای با نتیجه 3 بر صفر مغلوب ژاپن شدند.

پس از ناکامی والیبال ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا انتقادهای زیادی درمورد نتایج و عملکرد تیم ملی کشورمان مطرح شد. در همین راستا روز گذشته بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی پس از توجیه عملکرد شاگردانش در بخشی از صحبت‌هایش گفت: برزیل به عنوان پرافتخارترین تیم دنیا در والیبال کجا است. ۲ شب قبل در خانه خودش در مسابقات قهرمانی آمریکای جنوبی به آرژانتین ۳ بر صفر باخت. این فشاری که به ما آمد به آنها هم آمد؟

عطایی اعتقاد داشت که پس از شکست برزیل مقابل آرژانتین آب از آب تکان نخورده، صدای اعتراض کسی درنیامده و در نهایت تغییری هم حاصل نشده است، اما این‌ها تنها تصورات آقای سرمربی بود، چراکه اولین پس‌لرزه بعد از باخت برزیل، برکناری مربی تیم ملی این کشور بود.

کارلوس شوانکه، دستیار اول رنان دال زاتو در تیم ملی والیبال برزیل پس از شکست 3 بر صفر مقابل آرژانتین در فینال قهرمانی آمریکای جنوبی، از سمتش برکنار شد. برخی از خبرنگاران برزیلی می‌گویند دلیل اخراج او اختلافات با سرمربی بوده و شوانکه به انتخاب بازیکنان و تصمیمات دال‌زوتو در مسابقات اخیر اعتراض داشته است. جالب این است زمانی که دال‌زاتو به علت کرونا مسابقات VNL 2021 را از دست داده بود، برزیل با هدایت شوانکه به تنها عنوان قهرمانی ادوار لیگ ملت‌های خود رسید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481037

مهمترین اخبار ایران و جهان: