نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 08:22

بازدید جهانگردان هندی«لال پری» از سلطانیه

تور خودرویی جهانگردان هندی«لال پری» در مسیر سفر خود از هند به انگلستان با شعار صلح جهانی از گنبد سلطانیه بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، تور خودرویی جهانگردان هندی«لال پری» در مسیر سفر خود از هند به انگلستان با شعار صلح جهانی از گنبد سلطانیه بازدید کردند. 
در این بازدید جهانگردان هندی«لال پری» از همه طبقات و کارگاه‌های مرمتی گنبد سلطانیه بازدید و ماکت گنبد سلطانیه و یک ظرف مسی به عنوان صنایع دستی شهرستان سلطانیه از طرف شورای شهر سلطانیه به این گروه به عنوان یادگاری از این دیار تاریخی اهدا شد. 

«دامان دوال تاکور» سرپرست جهانگردان هندی«لال پری» بعد از بازدید از این میراث جهانی گفت: گنبد سلطانیه شاهکار هنر معماری ایران و جهان اسلام است و به دلیل معماری بسیار دقیق و زیبایش در دنیا معروف و مورد بررسی‌های بسیاری قرار گرفته است. 

سرپرست جهانگردان هندی«لال پری» با بیان اینکه معماری گنبد سلطانیه نسبت به آثار هم ردیف خود از نظر عظمت و ابعاد منحصر به فرد بوده است، افزود: من و گروهم حتما این بنای منحصر به فرد را به دوستان و جهانیان معرفی خواهیم کرد.

دوال تاکور ادامه داد: این نخستین بار است که من این بنای فاخر را می‌بینم اما قطعا آخرین بار نیست و عظمت و این حجم از جزئیات معماری را در این بنا تاریخی، ما هرگز فراموش نخواهیم کرد. 

گفتنی است، سلطانیه بزرگترین گنبد آجری جهان در سال ۱۳۸۴ در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به عنوان هفتمین اثر ایرانی به ثبت رسید.

گنبد سلطانیه، در شهر سلطانیه در استان زنجان قرار دارد و یکی از شاهکارهای معماری ایران در دوره ایلخانی است.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501181

مهمترین اخبار ایران و جهان: