نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 15:34

۸۶ پروژه خدماتی و عمرانی در بخش مرکزی رشت افتتاح و بهره برداری شد

رشت- همزمان با هفته دولت ۸۶ پروژه عمرانی و خدماتی با صرف اعتباری حدود ۱۸۲ میلیارد تومان در بخش مرکزی رشت افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با هفته دولت ۸۶ پروژه خدماتی و عمرانی به صورت تجمیعی و متمرکز با اعتباری حدود ۱۸۲ میلیارد تومان در بخش مرکزی شهرستان رشت که بزرگترین بخش استان با داشتن ۷۱ روستا می‌باشد، افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

«کیا عاشوری» سرپرست فرمانداری رشت در جریان افتتاح متمرکز طرح حوزه انرژی بخش مرکزی، این طرح‌ها را در قالب احداث شبکه فشار متوسط هوایی، نصب ترانس، تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار و نیز طرح‌های تاب آوری معرفی و اظهار کرد: انرژی برق پیش نیاز ضروری جوامع برای حرکت در مسیر توسعه بوده و وابستگی شدید بخش‌های گوناگون اقتصادی، صنعتی و تولیدی به انرژی الکتریکی، لزوم توجه بیشتر به توسعه و تقویت شبکه توزیع را ضروری ساخته است.

وی با بیان این موضوع که خوشبختانه با همت دست اندرکاران، مشکلی در تأمین برق مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی نداریم، گفت: رعایت الگوی مصرف و پرهیز از روشنایی غیرضروری توسط مشترکین امکان ارائه خدمات بیشتر را می‌دهد.

عاشوری در ادامه با حضور در روستای فلکده و در مراسم افتتاح همزمان پروژه آسفالت و بهسازی ۵ کیلومتر از راه‌های ۵ روستای طرازکوه، کماکل، گالش محله، شکار اسطلخ و فلکده که در بخش مرکزی با همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت پذیرفته است، ادامه داد: اجرای طرح‌های توسعه روستایی و افزایش ضریب برخورداری روستانشینان از امکانات موجب می‌شود تا با گرایش جوانان به ماندگاری در روستاها و اشتغال به فعالیت‌های تولیدی، از این پس روستاها صرفاً محلی برای استراحت بازنشستگان تلقی نشوند.

وی با حضور در روستای خنفچه و شرکت در مراسم بهره‌برداری متمرکز از پروژه‌های انجام شده توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بخش مرکزی، ضمن تقدیر از اقدامات جهادی این مجموعه در سطح شهرستان رشت بیان کرد: امروز با همت و تلاش مدیران دولت سیزدهم در قالب ۱۴ طرح، بیش از ۳۲ کیلومتر بهسازی و آسفالت راه روستایی بخش مرکزی را تقدیم مردم عزیز این بخش می‌شود.

سرپرست فرمانداری رشت افزود: بهره برداری از این طرح‌ها با صرف اعتباری بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان و استفاده از منابع داخلی و استانی امکان پذیر شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1469681

مهمترین اخبار ایران و جهان: