نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 14:35

زلنسکی با بن سلمان تماس گرفت/ رایزنی درباره راه‌های پایان جنگ

رئیس جمهور اوکراین در تماس تلفنی با ولیعهد عربستان سعودی با وی در ارتباط با آخرین تحولات در زمینه حل بحران اوکراین گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین به صورت تلفنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی گفتگو کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی ضمن بازتاب این خبر، موضوع اصلی گفتگوی تلفنی زلنسکی و بن سلمان را گفتگو درباره راه‌های پایان دادن به جنگ اوکراین عنوان کرده است.

در جریان این مکالمه تلفنی، رئیس جمهور اوکراین از ولیعهد عربستان سعودی، به دلیل برگزاری نشست اخیر بین‌المللی در شهر جده با هدف پایان دادن به جنگ در اوکراین، قدردانی کرد.

در مقابل، محمد بن سلمان نیز بر عزم ریاض برای تلاش در راستای پایان دادن به جنگ اوکراین از طریق گفتگو تاکید کرد، موضوعی که به اعتقاد وی به آثار زیان‌بار جنگ در این کشور پایان خواهد داد.

این در حالی است که پیش از این، سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه در واکنش به نشست جده درباره بحران اوکراین، گفته بود: دوستان روسیه به ما اطلاع دادند که عدم دعوت از مسکو برای حضور در این نشست با هدف نشان دادن این واقعیت بوده است که مذاکره درباره بحران اوکراین بدون حضور روسیه، بی‌نتیجه خواهد بود.

تماس زلنسکی با بن سلمان، چند روز پس از گفتگوی تلفنی ولیعهد عربستان سعودی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انجام شد که طی آن محمد بن سلمان از نقش روسیه در پیوستن عربستان به بریکس تقدیر به عمل آورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1491181

مهمترین اخبار ایران و جهان: