نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 07:40

مانع تراشی واشنگتن و بروکسل در انتخابات روسیه شکست خورد

قانونگذار ارشد روسی می‌گوید طرح‌های غرب برای مانع تراشی در انتخابات مناطق تازه الحاق شده به روسیه شکست خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ویاچسلاو ولودین»، رئیس پارلمان روسیه در سخنانی تاکید کرد که واشنگتن و بروکسل نتوانستند برگزاری انتخابات در چهار منطقه اوکراین را که اخیراً به روسیه پیوسته‌اند، مختل کنند. به گفته ولودین مشارکت بالای رأی دهندگان نشان دهنده تمایل ساکنان برای حضور در ساختار روسیه بود.

ولودین در تلگرام خود نوشت: «واشنگتن و بروکسل هر کاری کردند تا از برگزاری این انتخابات جلوگیری کنند: تحریکات، ارعاب و گلوله باران. اما نقشه‌های آنها شکست خورده است. امنیت رأی دهندگان تضمین شد و رأی گیری شفاف، عادلانه و رقابتی برگزار شد.»

این قانونگذار ارشد پارلمان روسیه خاطرنشان کرد که جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک و همچنین مناطق زاپوریژیا و خرسون اولین انتخابات محلی خود را بر اساس قوانین روسیه برگزار کردند که یک بار دیگر تمایل آنها را برای زندگی در یک کشور و پیشرفت با هم نشان داد.

ولودین گفت: «حضور بالای مردم نشان دهنده تمایل ساکنان جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک، مناطق زاپوریژیا و خرسون برای تأثیرگذاری بر توسعه آینده منطقه خود [و] کشور ما - روسیه است.»

روز یکشنبه، «الا پامفیلووا»، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه (CEC) اظهار داشت که از زمان آغاز انتخابات در ۸ سپتامبر یعنی سه روز پیش، بیش از ۳۰ هزار حمله سایبری علیه سیستم رأی گیری آنلاین روسیه انجام شده است، هرچند ما با خوش بینی و اعتماد به آینده نگاه می‌کنیم. وی افزود که سیستم رأی گیری در روسیه آن قدر باز و شفاف است که هر چیز کوچکی فوراً ظاهر می‌شود و پنهان کردن چیزی در روند انتخابات غیرممکن است.

انتخابات پارلمانی در اکثر مناطق روسیه از ۸ تا ۱۰ سپتامبر یعنی طی سه روز گذشته برگزار شد. این رأی گیری برای انتخاب مقامات ارشد و اعضای دومای ایالتی، مجلس سفلی پارلمان روسیه، برای چهار مکان خالی در حوزه‌های انتخابیه طراحی شده بود. این انتخابات همچنین در جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک و همچنین در مناطق زاپوریژیا و خرسون برگزار شد.

درمهرماه سال گذشته، رئیس جمهور روسیه الحاق ۴ منطقه از جنوب و شرق اوکراین به این کشور را رسماً اعلام کرد. «ولادیمیر پوتین» در سخنرانی خود در کاخ کرملین اعلام کرد: توافقنامه الحاق لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون به فدراسیون روسیه را امضا خواهیم کرد. لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون جزو خاک روسیه شدند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه الحاق چهار منطقه جدید فدراسیون روسیه را بیانگر اراده مردمی میلیون‌ها نفر دانست و افزود که خواست میلیون‌ها نفر در این مناطق پس از فاجعه تجزیه اتحاد جماهیر شوروی به حقیقت تبدیل شده است.

پوتین با اشاره به اقدامات دولت اوکراین علیه ساکنان منطقه دونباس گفت که اکنون ساکنان لوهانسک و دونتسک پس از سال‌ها محاصره و نفرت برای همیشه شهروند روسیه هستند. رئیس جمهور روسیه در ادامه یادآور شد که مسکو هر کاری برای دفاع از خاک خود انجام خواهد داد و رژیم کی یف باید به خواست مردم احترام بگذارد. پوتین در بخشی از سخنرانی خود به اقدامات جنگ افروزانه غرب در اوکراین و نیز تلاش آنها برای بسط ناتو اشاره کرد و گفت: غرب نقاب از چهره خود برداشت و قصد داشت ما را مجبور به پذیرش تصمیمات استبدادی خود کند، ما را تضعیف کند و به دوران جنگ سرد بازگرداند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1493837

مهمترین اخبار ایران و جهان: