نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 15:10

کاهش حوادث شبکه فاضلاب اصفهان با انجام ویدئومتری

مدیرعامل آبفای استان اصفهان از ویدئومتری 150 کیلومتری از شبکه‌های فاضلاب شهر اصفهان، شاهین شهر و خمینی شهر در راستای کاهش هزینه‌ها در شبکه فاضلاب خبر داد.

حسین اکبریان مدیرعامل آبفای استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: عملیات ویدئومتری شبکه‌های فاضلاب در مدار بهره‌برداری مناطقی از شهر اصفهان، شاهین‌شهر و خمینی‌شهر به طول ۱۵۰ کیلومتر انجام شد و اطلاعات عملیات برداشت شده طبق استاندارد جهانی WRC در سامانه دیده‌بان شرکت مهندسی آبفای کشور بارگذاری شد.

وی با بیان اینکه این عملیات بر روی شبکه‌های فاضلاب تا قطر ۴۰۰ میلی‌متر صورت گرفته است، گفت: آبفای اصفهان جز اولین شرکت‌ها در سطح کشور است که اطلاعات ویدئومتری فاضلاب را برداشت و در این سامانه بارگذاری کرده است.

 

اکبریان خاطرنشان کرد: با انجام عملیات فوق و بررسی اطلاعات وارد شده در این سامانه می‌توان نسبت به تجزیه و تحلیل داده‌ها اقدام کرد و شبکه‌های فرسوده‌ای که رتبه سازه‌ای آنها نسبت به نُرم استاندارد بالاتر است را برای تعمیرات و اصلاح در دستور کار قرار داد تا از هرگونه حادثه ناگوار جلوگیری به عمل آید.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان احداث، نگهداری و بهره‌برداری از شبکه‌های فاضلاب به خصوص در کلان شهرها را یکی از موضوعات مهم مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: آنچه ذهن مسؤولان را به خود مشغول کرده، بروز نقص‌های فراوان در این شبکه‌هاست که موجب تحمیل هزینه‌های زیادی برای ترمیم و بازسازی این خطوط می‌شود و انجام ویدئومتری فاضلاب این مشکل را تا حد زیادی حل خواهد کرد.

 

وی افزایش عمر شبکه‌ها و فرسودگی آنها را عامل اصلی بروز مشکلات در شبکه‌های فاضلاب اصفهان دانست و گفت: خسارت‌های وارده، هزینه بسیار بالایی را به شرکت تحمیل می‌کند و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در راستای مدیریت صحیح و سریع بر تأسیسات، کاهش هزینه‌ها، افزایش رفاه و آسایش اجتماعی جوامع شهری را به دنبال دارد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493137

مهمترین اخبار ایران و جهان: