نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 06:01

افزایش شمار کهنه سربازان بی‌خانمان در انگلستان

بی خانمانی بین کهنه سربازان نیروهای مسلح در انگلیس نسبت به سال قبل 14 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمار و ارقام منتشر شده نشان می‌دهد که بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ شمار کهنه سربازان بی‌خانمان در انگلیس نزدیک به ۲ هزار و ۱۱۰ خانوار رسیده است.  این ارقام در مقایسه با سال گذشته که ۱ هزار و ۸۵۰ خانواده کهنه سرباز در این کشور، بی‌خانمانی را تجربه کرده‌اند، افزایش پیدا کرده است.

به گزارش «گاردین»، علیرغم تعهدات دولت انگلیس مبنی بر رسیدگی به بحران بی‌خانمانی در میان کهنه سربازان،این روند در بین ارتش انگلیس نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

سال گذشته، وزرای بریتانیا در قالب طرح جدیدی بیش از ۸.۸ میلیون پوند را جهت تامین بودجه ساخت صدها مکان مسکونی برای حمایت از کهنه‌ سربازان این کشور  در نظر گرفتند. طرحی که به موجب آن قرار است به کهنه سربازان در معرض خطر بی‌خانمانی امکان دسترسی آسان به مسکن‌ داده شود. علاوه بر این به موجب این طرح، قرار است جدا از بحث مسکن، مراقبت‌های تخصصی در زمینه بهداشت و آموزش به کهنه سربازان ارائه شود.

با این حال، طبق ارقام وزارت مسکن انگلیس، شمار کهنه سربازان این کشور که فاقد مسکن هستند نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.

طبق برآوردهای انجام گرفته شده در هر سه ماه، ۵۰۰ خانوار کهنه سرباز در انگلیس بی‌خانمان می‌شوند. «جانی مرسر»، معاون وزیر دفاع در امور کهنه سربازان عنوان کرده است که باید تلاش بیشتری برای گسترش حمایت از کهنه سربازان در سراسر کشور انجام دهیم و با نزدیک شدن به سال جدید، تعهدی که من بر این هدف داشته‌ام، از بین نخواهد رفت.

جدا از موضوع مسکن، فشارهای زیادی از نظر تامین مواد غذایی به کهنه سربازان انگلیس وارد می شود، طوری که برای تامین مایحتاج زندگی خود به ۲ هزار و ۵۰۰ بانک مواد غذایی مراجعه کرده‌اند.

سخنگوی دولت انگلیس عنوان کرده است: ما از همه کهنه سربازانی که به خاطر خدماتی که در دفاع از ملت انجام داده‌اند، بی نهایت سپاسگزار هستیم.به گفته وی دولت بریتانیا متعهد است تا به نگرانی‌های کهنه سربازان در این زمینه پایان دهد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617281

مهمترین اخبار ایران و جهان: