نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 09:30

صادرات ۸۳۱ تن میگو و ۱۷۳۸ تن انواع ماهی ازچابهار

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار گفت: امسال ۸۳۱ تن میگو و ۱۷۳۸ تن انواع ماهی به مقصد کشور های چین، کویت روسیه، عراق، ارمنستان، مالزی، تایلند، امارت، قطر و پاکستان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، داریوش سرگزی امروز در بازدید از سایت پرورش میگوی چابهار اظهار کرد: شهرستان چابهار به دلیل دسترسی به آب های آزاد، وجود اسکله های متعدد، فراهم بودن زمینه های صادرات، وجود شهرک های صنعتی متعدد و اراضی مستعد پرورش میگو ظرفیت کم نظیری در تولید، بسته بندی، فرآوری و صادرات محصولات وابسته به آبزی پروری دارد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار افزود: تمامی مراحل چرخه تولید از لحظه صید آبزیان تا ورود به اسکله، یخ پوشانی، حمل، فرآوری، بسته بندی، انجام آزمایشات، تائید سلامت و صدور مجوزهای صادراتی با نظارت دقیق کارشناسان دامپزشکی و با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی انجام می شود.

این مسئول ادامه داد: اداره دامپزشکی  در کنار تولیدکنندگان و بهره برداران با هدف تضمین سلامت، افزایش بهره وری و افزایش توان رقابت پذیری محصولات تولیدی در بازار های بین المللی قراردارد.

وی گفت: نتیجه نظارت ها، آموزش ها و اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی از ابتدای سال جاری تاکنون تولید قریب به ۲۰۰۰ تن میگو  در سایت شهید صنعتی گواتر و صدور گواهی سلامت صادراتی برای  ۸۳۱ تن میگو و ۱۷۳۸ تن انواع ماهی به مقصد کشور های چین، کویت روسیه، عراق، ارمنستان، مالزی، تایلند، امارت، قطر و پاکستان بوده است که  این امر در کنار رونق تولید و اشتغال منجر به ارز آوری از طریق صادرات غیر نفتی و ایجاد امنیت پایدار برای منطقه و کشور می شود.

پایان پیام/3139

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552537

مهمترین اخبار ایران و جهان: