نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 13:08

امسال 22 هزار فرصت شغلی در کردستان ایجاد شده است

استاندار کردستان گفت: امسال تا این لحظه 22 هزار و 600 فرصت شغلی در استان ایجاد شده که قریب 75 درصد آن در سامانه رصد ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در جشن اشتغال و خودکفایی مددجویان کردستان که با حضور رئیس کمیته امداد در اردوگاه امام علی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد‌هایی که امام در طلعیه و سپیده‌دم انقلاب اسلامی بنیان‌گذاری کردند مثل بسیج مستضعفین، کمیته امداد و ...معجزات مدیریتی بنیان‌گذار انقلاب است.

وی افزود: تشکیل بسیج مستضعفین در آذر ماه 1358 دو سال قبل از شروع جنگ تحمیلی، نشان می‌دهد تشکیل این نهاد مردمی بخاطر جنگ نبوده بلکه این تدبیر و هدایت الهی امام راحل بود امام با تشکیل بسیج  پشتوانه‌ای بر مدار مردم‌داری را برای انقلاب طراحی کردند.

وی خاطرنشان کرد: خدای متعال را شاکر هستیم که امروز در گام دوم انقلاب این بنیادها و نهادها که امام راحل تاسیس کرده به اوج بالندگی، بلوغ و بهره‌وری رسیده است و نمونه آن برگزاری همین مجمع نورانی توانمندسازی 3 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد در کردستان است.

استاندار کردستان اذعان کرد: نهاد مقدس کمیته امداد این یادگار ماندگار امام راحل علاوه بر تلاش در مسیر رفع محرومیت و زیرپوشش قرار دادن جامعه نیازمند و مستضعف، اصل مهم توانمندسازی و خودکفایی آنان را مورد توجه قرار داده و در این راستا موفق عمل کرده است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه شناسایی استعدادهای، مهارت‌آموزی و راهبری تا رسیدن به اشتغال پایدار از ویژگی اشتغال‌های ایجاد شده در کمیته امداد است، گفت: این مهم مسیر را برای توانمندسازی و خودکفایی واقعی مددجویان زیرپوشش این نهاد در سطح کشور و استان فراهم کرده که قابل توجه است.

وی افزود: باید از مددجویانی که امروز در این مراسم جشن خودکفایی می‌گیرند قدردانی کرد که قدر فرصت‌ها را دانسته و مسیر توانمندسازی و خودکفایی را به نحو احسن دنبال کرده‌اند.

حرکت پرشتاب کمیته امداد به سمت بالندگی 

استاندار کردستان با تاکید براینکه امروز در کمیته امداد یک حرکت بسیار پرشتاب را به سمت بالندگی و شکوفایی و کمک به تعالی همه کشور می‌بینیم، اضافه کرد: کمیته امداد امروز یک گام برزگ را در مسیر ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در کشور بر دوش گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: موفق‌ترین دستگاه در حوزه اشتغال در سال‌های اخیر کمیته امداد با راهبرد قوی و طراحی جریان‌های خوب کمیته امداد است.

وی افزود: در استان کردستان هم با همراهی خوب دستگاه‌ها به ویژه حوزه اقتصاد قدم‌های خوبی در حوزه اشتغالزایی و توانمندسازی مددجویان برداشته شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 42 هزار فرصت شغلی استان در سامانه رصد ثبت شده و امسال تا این لحظه 22 هزار و 600 فرصت شغلی ایجاد شده که قریب 75 درصد آن در سامانه به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان با تکیه بر ظرفیت‌های استان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: امسال و سال آینده تمام توان خود را بر توسعه سرمایه‌گذاری و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌هایی می‌داریم که دامنه اشتغال را در بین فارغ‌التحصیلان رونق دهد.

وی افزود: اشتغال فارغ‌التحصیلان از اولویت متولیان حوزه اشتغال است و در این راستا برنامه ریزی‌های مختلف صورت گرفته است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582081

مهمترین اخبار ایران و جهان: