نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 11:55

ارائه آموزش‌های عمومی برای مقابله با بلایای طبیعی ضروری است

استاندار کردستان گفت: ارائه آموزش‌های عمومی برای مقابله با بلایای طبیعی نیازی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در نخستین مانور تمرینی آموزشی صنعت آب و برق منطقه شمال غرب کشور که با رویکرد «بارش شدید باران» و «ایجاد سیلاب» به میزبانی استان و در آب منطقه‌ای کردستان برگزار شد، اظهار کرد: ارائه آموزش‌های عمومی برای مقابله با بلایای طبیعی نیازی ضروری است.

وی با بیان اینکه نقش کاربردی آموزش‌ و آمادگی در مقابله با بحران در تمام موارد بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد:  تعداد کمی از انواع بحران‌های شناخته شده طبیعی در دنیا وجود دارد که از آن بی‌نصیب باشیم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه سابقه وقوع عمده بحران‌ها در سطح کشور را داریم و حتی برخی از آن‌ها پرتکرار هستند، عنوان کرد: وزارت نیرو و زیر مجموعه‌های آن به عنوان دستگاهی که عمده‌ترین زیرساخت‌ها را برای زندگی مردم فراهم می‌کنند در نقاط مختلف شهر و روستا مشغول به ارائه خدمات‌ هستند.

وی تصریح کرد: در برخی فصول سال احتمال وقوع شرایط اضطراری وجود دارد بنابراین آمادگی برای مقابله با هر نوع بحران در استان ضروری است.
استاندار کردستان افزود: برگزاری این دست مانورها و تلاش در راستای ارتقای آمادگی‌ها حرکت ارزشمند و مثبت برای هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها است.

زارعی‌کوشا با تاکید براین نکته که این مانور فرضی نیست و در یک شرایط واقعی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: طی یکی دو سال گذشته با چالش‌های مختلفی از جمله واژگونی تانکر حامل سوخت در سد قسلاق و حسین‌آباد مواجه بودیم که هر یک می‌توانست چالش بزرگی در استان ایجاد کند.

وی اضافه کرد:با ورود به موقع دستگاه‌های متولی در کمتر از 48 ساعت در سردترین روزها و شب‌های سال این اتفاقات ناگوار مدیریت شد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603481

مهمترین اخبار ایران و جهان: