نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 13:35

افتتاح خوابگاه متاهلی در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به افتتاح خوابگاه متاهلی در آینده نزدیک از بهره‌برداری بزرگ‌ترین بلوک خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمدمهدی مجذوبی ظهر امروز در آیین افتتاح  خوابگاه ریحانه ۲ اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان ۷ هزار و ۲۰۰ دانشجو دارد که ۳ هزار و ۲۰۰ دانشجوی آن غیر بومی بوده و متقاضی خوابگاه هستند.

وی با بیان اینکه در این زمینه پوشش صد درصدی در بخش دولتی و خصوصی داریم که با افتتاح این پروژه سهم بخش خصوصی کاهش می‌یابد گفت: ساخت این خوابگاه از سال ۹۵ تاکنون ادامه داشت که البته طی چهار ماه اخیر کار شتاب بیشتری پیدا کرد‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: خوابگاه ریحانه دارای ۵۹ سوییت بوده که هر سوییت ظرفیت هشت تا ۱۲ نفر را دارد و ظرفیت اسکان بالای ۶۰۰ دانشجو را دارد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تقریباً ۳ هزار و ۸۰۰ تخت دانشجویی افتتاح شده که ۸۰۰ تخت آن سهم دانشگاه علوم پزشکی همدان است گفت: این مهم ۲۰ درصد سهم کل را شامل می‌شود.

مجذوبی افزود: در نظر داریم چند ماه آینده یکی از خوابگاه‌های مجردی را تبدیل به خوابگاه متاهلی کنیم که تاکنون برای آن ۱۰ میلیارد هزینه شده است.

پایان پیام/ ۸۹۰۲۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540937

مهمترین اخبار ایران و جهان: