نیوز سیتی!
24 آذر 1402 - 15:11

تفکر حاکمیت الهی مهم‌ترین رسالت حوزه و دانشگاه است

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به ایام وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: تفکر حاکمیت الهی مهم‌ترین رسالت حوزه و دانشگاه است، استادان حوزه و دانشگاه رسالت اصلی خود را با اتحاد و امیدواری زمزمه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین مهدی رحیم‌آبادی، امام جمعه موقت بیرجند امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند مرکز خراسان جنوبی  به میزبانی استان از شهدای گمنام اشاره کرد و اظهارداشت: شهدای گمنام و استخوان‌های مبارکی که میزبان آنها هستیم، به فاطمه زهرا (س) اقتدا کردند تا بگویند مسیر شما همین مسیر است.

وی گفت: برخی مومنان این مسیر فاطمی را دنبال می‌کنند، عده‌ای با ایثارگری، دادن جان و مال می‌روند و عده‌ای باید بمانند تا این مسیر درست ادامه یابد.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه به شرکت در انتخابات با بصیرت و دقت اشاره کرد و ادامه داد: امروز مجاهدت‌ها، تلاش‌ها، علما، شهدا، دغدغه‌مندان بشر را به سمتی برده که دارد از خسران بزرگ و مبین توبه می‌کند و متوجه می‌شود چه بالای بزرگی سر وی آمده است.

حجت الاسلام رحیم آبادی اضافه کرد: امروز بشر در عمل دارد به فاطمه زهرا(س) لیبک می‌گوید، کسانی که فرهنگ زور و تزویر غرب و صهیونیست آنها را در یک عمق زیادی از جهل فرو برده بود امروز دارند به برکت این مجاهدت‌ها از جهل بیرون می‌آیند.

وی با بیان اینکه این آدم‌کشی‌ها و کودک‌کشی‌ها جزو جنایت‌های اصغر جبهه طاغوت و کفر است افزود: اگرچه میلیون‌ها فرد مظلوم جنایت و ریخته شدن خون‌ها را ندیده‌اند اما همه آنچه در صحنه دردناک غزه در حال انجام است، جنایت اصغر است‌.

خطیب جمعه بیرجند گفت: جنایت اکبر جبهه طاغوت این است که میلیون‌ها و شاید میلیاردها انسان را از زندگی حقیقی و ارتباط با خالق دور کرده و آنها را به تباهی، جهالت، مواد مخدر و سایر آلوده کردند که این کمتر به چشم می‌آید و لبه خطرناک آن حتی امروز جامعه ما را تهدید می‌کند.

حجت الاسلام رحیم آبادی ادامه داد: این جریان طاغوت که امروز به صهیونیست بین‌الملل شناخته می‌شود یک طرفش ذهن و خانه من و شماست که همان لبه تیز نبرد اکبر آنهاست و نبرد اصغر آنها جبهه جنگ سخت درحال حاضر در فلسطین در گِل گیر کرده است.

وی تاکید کرد: خطر جدی‌تر این است که در جنگ نرم، ترویج فساد و فحشا موفق شوند لذا رسالت بسیار سنگینی بر عهده داریم چون کار آنها این است خوش‌بینی ما را به بدبینی و امید را به یاس تبدیل کنند.

امام جمعه با اشاره به ایام وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: تفکر حاکمیت الهی مهمترین رسالت حوزه و دانشگاه است، استادان حوزه و دانشگاه رسالت اصلی خود را با اتحاد و امیدواری زمزمه کنند، خوب نیست دانشجویان و دانش‌آموزان حواسشان پرت باشد و دشمنی که به آخر خط رسیده بتواند ذهن جوانان ما را شست و شو دهد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605581

مهمترین اخبار ایران و جهان: