نیوز سیتی!
25 آبان 1402 - 14:20

پناهیان: در آخرالزمان، جنگ با مسجد و دستاوردهای آن است

پناهیان با بیان اینکه مسجد می‌تواند قدرت عظیم الهی را در مقابل سیطره ظلم نشان دهد، گفت: اصل بحث تربیتی ما در مسجد است و ما در حال حاضر پیوند مباحث تربیتی با مسجد را در غزه و عملیات طوفان الاقصی می‌بینیم.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، نشست تخصصی کانون‌های تربیت محور مساجد استان تهران با حضور حجت الاسلام احمد پناهیان در ستاد کانون‌های مساجد تهران برگزار می‌شود.

مسأله اصلی فلسطین مسجد است

حجت الاسلام پناهیان در این نشست گفت: این روزها از طرفی شاهد حرمت شکنی در طول تاریخ اسلام نسبت به مقدمات موحدین و مسجد الاقصی هستیم و از طرفی نیز شاهد یکی از ممتازترین و برجسته‌ترین نبردهای پیروزمندانه مدافعین مسجد و احیاگران امر حق هستیم.

وی با بیان اینکه مسأله اصلی فلسطین مسجد است، خاطرنشان کرد: اگر مقاومت اسلامی با این سرسختی مقابل جریان زیاده خواهی صهیونیست‌ها سرکوب می‌شود به خاطر مسجد الاقصی است.

توهین‌های فزاینده صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی علت اصلی طوفان‌الاقصی

پناهیان با بیان اینکه مسجد می‌تواند قدرت عظیم الهی را در مقابل سیطره ظلم نشان دهد، اظهار داشت: اصل بحث تربیتی ما در مسجد است و ما در حال حاضر پیوند مباحث تربیتی با مسجد را در غزه و عملیات طوفان الاقصی می‌بینیم. تربیت کسانی که همه چیز خود را برای مسجد الاقصی تقدیم می‌کنند.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به علت اصلی عملیات طوفان الاقصی گفت: فرماندهان حماس صریحاً گفتند توهین‌های فزاینده صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی علت اصلی این عملیات شد و این مسأله طراحی حمله به اسرائیل را به دنبال داشت این در حالی است که فرماندهان اسرائیل گفتند ما می‌خواهیم نسل فلسطینیان را ریشه‌کن کنیم و همه را بکشیم.

در آخرالزمان جنگ با مسجد است

وی با بیان اینکه در آخرالزمان جنگ با مسجد و دستاوردهای مسجد است، اظهار داشت: نحله‌های مختلف در حوزه تربیت اخلاق و رفتار و تحصیل علم و مهارت را فهرست وار بیان می‌کنند در حالی که این مقصد نیست؛ مقصد نهایی مبارزه و جهاد با طاغوت است که نشات گرفته از تربیت صحیح است.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلام را زنده، پویا، پیشران و قدرتمند کرد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند مقصد در تربیت؛ پرورش مجاهد فی سبیل الله است، مجاهد پرورش یافته دین است و طیف بزرگی از جامعه اسلامی مجاهدین و انقلابیون هستند.

وی با بیان اینکه تنها امتیاز ما مسلمانان نسبت به دیگر ادیان مبارزه با طاغوت است، گفت: هدف اصلی اسلام تمام کردن کفر جهانی و نجات بشریت با مبارزه و جهاد است این در حالی است که خیلی از افراد سعی کردند گفتمان دین اسلام را گفتمان صلح کنند، در حالی که صلح با دشمن به معنای نابودی اسلام است.

چرا مساجد کارکرد خود را از دست دادند؟

 پناهیان با بیان اینکه مسجد پایگاه اصلی و مرکز انقلاب پیامبر (ص) بود، خاطرنشان کرد: چرا خیلی از مساجد کارکردهای اصلی خود را ندارند و از آن دور شده‌اند چون جریان تربیتی در مسجد جریان جهادی نبوده و نیرویی نداشته که خود را در عرصه جهاد علمی، جهاد ضد معنویت و جهاد اقتصادی بییند.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه پنج هزار سرباز اسرائیلی در طول سالیان دراز در مسجد الاقصی بدترین بی‌حرمتی و رفتارهای ضد انسانی کردند، تصریح کرد: در مقابل جوانانی که دست پرورده مسجد الاقصی هستند ایستادند و مبارزه کردند و این عملیات بزرگ را ادامه دادند.

وی با بیان اینکه اگر مجاهد تربیت نکنید مومن تربیت نکردید، اظهار داشت: در عظمت و پیروزی عملیات مقاومت و مسیر مبارزه خدا دارد پرورش یافته‌های مسجد را به ما نشان می‌دهد و در سنگر اصلی پرورش جهاد و مجاهد به فرماندهی میدان نیاز داریم.

پناهیان گفت: برای رسیدن به غایت و هدف اصلی تربیت در مسجد، تک تک شما ماموریت دارید و باید در این زمینه تلاش کنید و نیروی مبارز تربیت کنید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1574137

مهمترین اخبار ایران و جهان: