نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 21:08

دوازدهمین جشنواره تئاتر البرز برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی البرز در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی خبر داد.

سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، درخصوص برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز، گفت: از ظرفیت و توانمندی گروه‌های نمایشی تئاتر استان البرز می‌توان در مسیر جهاد تبیین بهره برد و پیام‌ها را به مردم منتقل کرد، اساسی ترین رسالت هنر متعهد «جهاد تبیین» است، هنر تئاتر، به خصوص تئاتر مردمی و خیابانی ظرفیت بزرگی است که از طریق آن می‌توان حرف‌ها را به طریق هنرمندانه‌ای با مردم در میان گذاشت.

وی ادامه داد: همانگونه که همواره حضرت آیت الله حسینی همدانی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج و دکتر مجتبی عبداللهی استاندار مردمی البرز در موضوع جهاد تبیین تا موضوعات و برنامه های فرهنگی _ هنری و رسانه ای به ویژه در برگزاری جشنواره ها از جمله جشنواره های تئاتر ، سینما و رسانه ، با پرداختن به موضوعاتی در خصوص جوانی جمعیت ، عدالت ، امید آفرینی و انتخابات با مشارکت دادن نهادهای مردمی به این امر مهم بپردازیم.

دبیر ستاد اطلاع رسانی دولت در استان البرز اضافه کرد: این آیین در مسیر جهاد تبیین در نظر گرفته شده و سعی داریم پس از بازخوانی و بازبینی آثار ۱۰ اثر صحنه ای و ۴ اثر خیابانی به مرحله نهایی راه یابد.

سعید جابری انصاری با بیان اینکه این جشنواره از امروز مصادف با ۱۵ آبان آغاز شده است، یادآور شد: بعد از برگزاری اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز ، ۳ اثر صحنه ای و ۱ اثر خیابانی به دبیرخانه جشنواره فجر اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: امروز دشمن با استفاده از ظرفیت هنرهای نمایشی تئاتر، فیلم و پادکست گرفته تا داستان، هجمه ناجوانمردانه‌ای بر ضد معارف دینی و انقلابی ما آغاز کرده اند که می‌توانیم با هنر تئاتر که ابزار تأثیرگذار مقابله با جنگ نرم دشمن است، مقابله کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در خاتمه اظهار کرد: ازمحمود سربازمعاون هنری و سینمایی و همکاران ایشان، هیات داوران، انجمن نمایش و کلیه عوامل و دست اندرکارن برگزاری این رویداد مهم تشکر و قدردانی می‌نمایم.

گفتنی است دوازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۲ در کرج در دو محل تئاتر شهر و سالن سیروس صابر برگزار می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563781

مهمترین اخبار ایران و جهان: