نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 13:58

علی نژاد: اینکه به ورزشکار بگوییم شانس چه مدالی است، فشار روانی روی او ایجاد می‌کند

کارشناس خبره کمیته ملی المپیک گفت: از اساس مطرح کردن اینکه یک ورزشکار شانس مدال طلا، نقره یا برنز است، فشار روانی برای او ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهدی علی‌نژاد درمورد دلیل قطع شدن صدای سالن برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک برای اهالی رسانه، اظهار داشت: من عضوی از مجمع بودم و نمی‌توانم در این رابطه صحبت کنم. اطلاعی هم از این مورد نداشتم اما مجمع مطابق روال عادی برگزار شده و مصوباتی داشت. حالا اینکه شاید به واسطه ملاحظاتی تصمیم گرفته شده تا چنین اتفاقی بیفتد خبر ندارم.

وی درمورد حقوق پیشبینی شده برای ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند، گفت: اعتقاد دارم از اساس مطرح کردن اینکه یک ورزشکار شانس مدال طلا، نقره یا برنز است، هم فشار روانی برای ورزشکاری که می‌گوییم شانس طلا هستی ایجاد می‌کند و هم به فردی که می‌گوییم شانس برنز هستی یعنی از او توقع طلا نداریم و دل ورزشکار خالی می‌شود. این مدل حقوق دادن شاید جواب ندهد. 

کارشناس خبره کمیته ملی المپیک اضافه کرد: می‌توانیم شاخص‌هایی داشته باشیم و به گذشته نگاه کنیم. اگر می‌خواهیم حقوق یکسان ندهیم باید به گذشته نگاه کرده و موانع را رفع کنیم. این ایده شاید برای آینده خیلی مناسب نباشد و من هم این موضوع را مطرح کردم.

ادامه دارد...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594737

مهمترین اخبار ایران و جهان: