نیوز سیتی!
22 مهر 1402 - 12:16

عشایر چهارمحال و بختیاری سهمیه 50 هزار راسی از طرح تولید قراردادی گوشت قرمز دارند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طرح تولید قراردادی می‌تواند موجب افزایش درآمد شود، گفت: عشایر استان سهمیه ۵۰ هزار راسی از تولید قراردادی گوشت قرمز دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین برزگر در حاشیه بازدید مشاور وزیر و فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی از مرکز جهاد کشاورزی بخش صمصامی شهرستان کوهرنگ به ارزش تولیدات بخش کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به دوره کوتاه کشت، ارزش تولیدات در بخش زراعی و باغی در این شهرستان، زیر متوسط استانی و کشوری است که باید با اصلاح الگوی کشت ارزش تولیدات در این بخش افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ارزش تولیدات در حوزه تولیدات دام شهرستان کوهرنگ، ادامه داد: وجود ۹۳۶ هزار دام سبک و سنگین، همچنین اقلیم هوایی و گیاهی سبب شده است این شهرستان در حوزه تولیدات دامی در جایگاه مطلوبی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح تولید قراردادی می‌تواند موجب افزایش درآمد شود، افزود: عشایر استان سهمیه ۵۰ هزار راسی از تولید قراردادی گوشت قرمز دارند.

برزگر خاطرنشان کرد: توسعه زنبورداری و کشت گیاهان دارویی با همکاری بنیاد برکت و تکمیل زنجیره تولید عسل و گوشت قرمز در شهرستان کوهرنگ در دستور کار قرار دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1537681

مهمترین اخبار ایران و جهان: