نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 16:43

بورل خواستار افزایش حمایت اروپا از اوکراین شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه از نشست وزرای خارجه این اتحادیه خواست که متفرق نشوند و به حمایت‌ها از اوکراین ادامه دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) خواستار افزایش حمایت‌های کشورهای اروپایی از اوکراین برای تداوم جنگ با روسیه شد.

بورل در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، گفت: «اکنون زمان مناسبی برای کاهش حمایت‌های ما از اوکراین نیست. بلکه باید افزایش پیدا کنند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، دولت مجارستان تنها کشوری است که هم‌اکنون مانع تصویب هشتمین بسته حمایت نظامی برای اوکراین به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق صلح اروپا – که بر خلاف نام آن برای جنگ با روسیه مصرف می‌شود – و همچنین بسته‌های حمایتی نظامی (۲۰ میلیارد یورو) و مالی (۵۰ میلیارد یورو) از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین خبر داد که قصد دارد در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه، درباره ارائه تضمین‌های امنیتی به اوکراین گفتگو داشته باشد.

طبق این گزارش، بورل در این‌باره توضیح داد: «ما درباره وضعیت تعهدات امنیتی برای اوکراین بحث خواهیم کرد که من در هفته جاری به شورای اروپا ارائه خواهم داد. ما درباره اینکه چگونه اقدام کنیم تا حمایتمان تقویت شود، صحبت خواهیم کرد».

وی در ادامه اظهار داشت که نمایندگان دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر به کی‌یف رفته و پیشنهادهای این اتحادیه برای تضمین‌های امنیتی را به مقامات اوکراینی ارائه کردند.

پیش از این نیز «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز شنبه گفته بود که برلین به حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه ادامه خواهد داد و این کشور تسلیم روسیه نخواهد شد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601481

مهمترین اخبار ایران و جهان: