نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 12:53

تیرانداز: از تعامل و همکاری با رسانه‌های تاجیکستان استقبال می‌کنیم

مدیر عامل خبرگزاری فارس با استقبال از تعامل و همکاری با رسانه‌های تاجیکستان گفت: همه کسانی که برای اولین بار به ایران سفر می‌کنند در همان روز اول با مشاهده واقعیت‌ها و دستاوردهای کشورمان متوجه می‌شوند افکار و اطلاعات نادرستی درباره این زمینه داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، نشست اصحاب رسانه تاجیکستان با حضور «نظام الدین زاهدی» سفیر تاجیکستان در ایران و «شاهین صمدی» سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور به میزبانی خبرگزاری فارس در ساختمان مرکزی این رسانه برگزار شد.

در ابتدای این دیدار «پیام تیرانداز» ضمن خوشامدگویی به میهمانان، از مردم تاجیکستان به عنوان مردمی با فرهنگ یاد کرد و در ادامه به همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های رسانه ای اشاره کرد.

تیرانداز در ادامه اظهار داشت: با وجود ایجاد کمپین‌های رسانه‌های معاند متعدد (از جمله 300 رسانه فارسی زبان) که طی 4 دهه گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و اعمال تحریم‌های مختلف اقتصادی، رسانه‌ای- فرهنگی و ... باز هم شاهد پیشرفت‌های متعدد ایران و دستیابی نخبگان و دانشمندان ایرانی به دستاوردهای مختلفی آن هم در زمینه‌های مختلف پزشکی، نظامی، اقتصادی و... هستیم.

به گفته وی، وظیفه و کارکرد این رسانه‌ها، سیاه‌نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

تیرانداز در ادامه به مسدود شدن دامین اینترنتی خبرگزاری فارس در ادامه تحریم‌ها و کارشکنی‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: این در حالی است که نخبگان ایرانی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌اند.

مدیر عامل خبرگزاری فارس در ادامه با اشاره به هجمه سنگین رسانه‌ای علیه ایران و شکل‌گیری افکار و باورهای ضد و نقیضی در رابطه با ایران تصریح کرد: همه کسانی که برای اولین بار به ایران سفر می‌کنند در همان روز اول و با مشاهده واقعیت‌ها و دستاوردهای ایران متوجه می‌شوند افکار و اطلاعات نادرستی درباره ایران داشته‌اند.

وی در ادامه از همکاری رسانه‌ای با رسانه‌های تاجیکستان استقبال و خواستار گسترش روابط در این زمینه شد.

این سفر به منظور آشنایی فعالان رسانه‌ای تاجیکستان به ریاست مدیرکل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه این کشور و به دعوت خبرگزاری فارس با دستاوردها و توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و تقویت تعاملات رسانه‌ای انجام شده است.

«شاهین صمدی» مدیرکل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه تاجیکستان ریاست این هیأت را به عهده دارد.

در راستای تقویت تعاملات فرهنگی و رسانه‌ای، تاکنون چندین هیأت از مقامات مختلف کشورهای منطقه و آسیای مرکزی به دعوت خبرگزاری فارس به ایران سفر کرده که در همین زمینه می‌توان به سفر کارشناسان و تحلیلگران آسیای مرکزی و روسیه و نیز هیأت فعالان رسانه‌ای قرقیزستان به سرپرستی معاون وزیر فرهنگ این کشور به تهران در سال جاری اشاره کرد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602381

مهمترین اخبار ایران و جهان: