نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 14:08

حدنگاری ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی « دهلران »

مدیرکل ثبت اسناد و املاک ایلام گفت: حدنگاری ۱۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی در بخش دشت عباس شهرستان دهلران آغاز شده است.

علی مرادپور مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام، ظهر دوشنبه ۲٠ آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: حدنگاری اراضی کشاورزی در ۶ پلاک به میزان ۱۸ هزار هکتار در بخش دشت عباس شهرستان دهلران آغاز شده است. 

وی افزود: این میزان زمین کشاورزی غیر ملی بوده و همگی آبی و تحت پوشش شبکه سد کرخه و  چاه هستند. 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام ادامه داد: تاکنون ۶۲ پلاک از زمین های کشاورزی این شهرستان رفع تداخل شده است که ۵۷ هزار هکتار از آن غیر ملی است. 

مرادپور خاطرنشان کرد: با احتساب این ۱۸ هزار هکتار تاکنون ۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دهلران در حال حد نگاری هستند. 

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان ثبت اسناد تقاضا محور است، از کشاورزان عزیز تقاضا درخواست می‌شود نسبت به صدور اسناد زمین های کشاورزی خود اقدام کنند. 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صدور سند کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، کشاورزان شریف استان ایلام، با توجه به افزایش روزافزون قیمت زمینه و لزوم پیشگیری از اختلافات ملکی، شایسته است با مراجعه به ادارات ثبت اسناد و املاک نسبت به ثبت اراضی کشاورزی خود اقدام کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601181

مهمترین اخبار ایران و جهان: