نیوز سیتی!
04 آذر 1402 - 12:04

بازارچه‌های مرزی باید توسعه بیشتری پیدا کند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بازارچه‌های مرزی باید توسعه بیشتری پیدا کند بنابراین هیچ محدودیتی در صادرات و واردات کالاها وجود ندارد چرا که باید داد و ستد و تجارت در بین مردم نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی در نشست با ریش سفیدان و سران طوایف شهرستان سراوان اظهار داشت: با هم افزایی و تعامل برای توسعه استان هر روز یک گام بلندتر از دیروز بردارید چرا که این اتحاد و هم افزایی عامل اصلی پیشرفت استان است و اگر این وحدت و یکپارچگی بین مسئولان، سران طوایف و مردم از بین برود، قطعاً ظرفیت‌های استان معطل می‌ماند و صرف یکدیگر می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان به سران طوایف اعلام کرد: با توجه به تجارب ارزشمند خود برای انجام بهتر امور، مسئولان را همانند فرزندان خود بدانید و در امور آنها را یاری داده و راه درست را به آنان نشان دهید.

وی تصریح کرد: بازارچه‌های مرزی باید توسعه بیشتری پیدا کند بنابراین هیچ محدودیتی در صادرات و واردات کالاها وجود ندارد چرا که باید داد و ستد و تجارت در بین مردم نهادینه شود.

این مسئول تاکید کرد: سیستان و بلوچستان مرزهای گسترده‌ای با افغانستان و پاکستان دارد که می‌توان با برطرف کردن نیاز بازار این کشورها نقش مهمی در ارزآوری داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به نقش کلیدی نهاد آموزش و پرورش در تربیت و آموزش نسل آینده استان، لازم است همه پای کار بیاییم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های مردمی موجود در استان خاطرنشان کرد: حضور مردم در اقتصاد می‌تواند نقش موثری در توسعه و پیشرفت استان داشته باشد.

وی تصریح کرد: مرز یک فرصت است اما به شرطی که ما به عنوان یک تولید کننده بتوانیم محصولاتی که در داخل استان تولید می‌کنیم به آن سوی مرزها صادر کنیم.

کرمی ادامه داد: به کار بردن کلمه محرومیت برای سیستان و بلوچستان به دور از انصاف است چرا که این منطقه از ظرفیت‌هایی برخوردار است که در هیچ جای کشور و حتی دنیا نیست اما لازم است این ظرفیت‌ها به ثروت تبدیل شود.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583737

مهمترین اخبار ایران و جهان: