نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 11:49

اسرائیل به اندازه موشک‌های حزب‌الله از خبرنگاران می‌ترسد+فیلم

خبرنگار اعزامی تلویزیون به لبنان گفت: رژیم صهیونیستی از خبررسانی درست، به اندازه موشک‌های حزب‌الله می‌ترسد به همین دلیل خبرنگاران را مورد هدف قرار می‌دهد و سانسور کامل خبری را در سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، از ابتدای جنگ غزه در کنار تعدادی از خبرنگاران فلسطینی که با خبرگزاری صدا و سیما، شبکه العالم، شبکه سحر و پرس تی وی همکاری می‌کنند، برخی دیگر از فعالان رسانه‌ای کشور نیز به لبنان رفته‌اند و از خاک مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی برای شبکه‌های سیما گزارش تهیه می‌کنند و امکان ارتباط زنده روزانه با آن‌ها فراهم شده است.

محمدرضا باقری، مسئول روابط عمومی حوزه هنری، مدیرعامل موسسه سپهر سوره هنر و خبرنگار اعزامی تلویزیون برای پوشش خبری جنگ غزه که در هفته‌های گذشته از مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی اقدام به تهیه گزارش می‌کرد، با حضور در برنامه به افق فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی از خبررسانی درست، به اندازه موشک‌های حزب‌الله می‌ترسد به همین دلیل خبرنگاران را مورد هدف قرار می‌دهد و سانسور کامل خبری را در سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرده است. اینکه 2 خبرنگار المیادین یا قافله رسانه‌ای را مورد هدف قرار می‌دهد، برای این است که رعب و و حشت ایجاد کند که هیچ خبرنگاری آنجا نرود.

 

وی افزود: یک نکته این است که هنگامی که دستگاه فرستنده را روشن می‌کردیم تا با شما ارتباط بگیریم، وقتی هنوز نوری روشن نکرده بودیم و فقط دستگاه فرستنده روشن شده بود، آمریکا می‌آمد بالای سرمان. این برای ایجاد رعب وحشت است که کسی در آن منطقه خبری مخابره نکند تا اسرائیل هر جنایتی می‌خواهد انجام دهد ولی اخبارش منتقل نشود.

به گزارش فارس، از ابتدای اطلاع رسانی رسانه‌ها از جنایات رژیم صهیونیستی، تاکنون بارها خبرنگاران رسانه‌های جهان هدف حمله ارتش رژیم اشغالگر قرار گرفته‌اند. در یک فقره کاروان ۴۰ نفری خبرنگاران در منطقه یارون در مرز لبنان با فلسطین اشغالی مورد حمله‌ نظامیان صهیونیست قرار گرفت، در این حمله یک موشک پهپاد و یک گلوله تانک مرکاوای نظامیان صهیونیست به سمت کاروان خبرنگاران شلیک شد که یک دستگاه خودرو اس ان جی (ارسال تصاویر ماهواره‌ای) و یکی از خودرو‌های خبرنگاران آسیب دید.

طبق اخبار رسمی از ابتدای جنگ غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه 68 خبرنگار از رسانه‌های مختلف جهان هنگام پوشش جنایت بشری اسرائیل به شهادت رسیده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584837

مهمترین اخبار ایران و جهان: