نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 08:57

مصرف گاز کرمانشاه در روزهای نخست آذرماه ۱۳۶ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، از افزایش مصرف بی‌رویه گاز در روزهای نخست آذرماه خبر داد و گفت: به نسبت مدت مشابه آبان‌ماه سال‌جاری، مصرف گاز در بخش غیرصنعتی ۱۳۶ درصد افزایش یافته است.

ناصر حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از افزایش مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: مصرف گاز در بخش غیرصنعتی استان کرمانشاه در مقایسه با سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته است که با توجه به اینکه تعداد مشترکان به این نسبت افزایش نیافته، این عدد قابل ملاحظه است.

وی با اشاره به افزایش مصرف گاز در روزهای نخست آذرماه، گفت: به نسبت مدت مشابه آبان‌ماه سال‌جاری، مصرف گاز در بخش غیرصنعتی ۱۳۶ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه ادامه داد: این افزایش نتیجه مصرف بی‌رویه و رعایت نکردن دمای متناسب با ۱۸ درجه در ادارات، مدارس و مشترکان خانگی است.

وی از مدیران‌کل استان خواست که رعایت کنند تا با محدودیت مصرف روبه‌رو نشوند و افزود: اگر مصرف آن‌‌ها بیشتر از ۸۰ درصد مصرف دوره مشابه در سال گذشته شود گازبها ۵۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته حسینی، افزایش مصرف افزایش هزینه خانوار را به دنبال دارد چون گازبها به نسبت سال‌های گذشته افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: سال گذشته پرداخت گازبها مشمول تخفیف ۷۰ درصدی رئیس جمهور شد که امسال این تخفیفات نیست قطعا هزینه‌های مصرف انرژی در صورت عدم رعایت افزایش می‌یابد.

حسینی تصریح کرد: مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند مشمول پاداش و استفاده رایگان از گاز می‌شوند چنانچه مصرف در سه پلکان اول و با حجم ۴۵۰ مترمکعب باشد مشترک از پرداخت گازبها معاف می‌شود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584637

مهمترین اخبار ایران و جهان: