نیوز سیتی!
04 آذر 1402 - 15:38

الگوهای مناسب برای تقریب مذهبی و تحول حکمرانی در منطقه تعریف شود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: رای تقریب مذهبی، قومیتی و تحول حکمرانی در منطقه الگوهای مناسبی تعریف و اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در پیش نشست نهمین کنفرانس حکمرانی در استان کردستان در سنندج اظهار کرد: مشکلات استان به مسائل ظاهری محدود نمی‌شود و تعریف و عملیاتی کردن الگویی مناسب برای تقریب مذهبی، قومیتی و تحول حکمرانی در منطقه ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: موانع تقریب مذهبی و قومیتی، نبود شناخت کافی از کلیت کشور و استان کردستان و سوتفاهم و قضاوت از پیش تعیین شده از مشکلاتی است که باید در مسیر رفع آن به صورت جدی تلاش شود.

به گفته نماینده ولی فقیه در کردستان، باید سوتفاهم‌های موجود را برطرف کنیم و مانع ایجاد سوتفاهم شویم.

وی با تاکید براینکه عدم برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و کرسی‌های آزاد فکری مانع اصلی در مسیر تحقق اهداف در حوزه تقریب مذهبی و قومیتی است، عنوان کرد: ایمان قلبی، فکر عمیق و عقلانیت از مهمترین مولفه‌ها در بحث تقریب است.

وی اضافه کرد: مشکلات کردستان و مسائل تقریب فقط به موضوع اقتصادی منحصر نمی‌شود، بلکه این مسائل شاید حل شود اما مسائل فکری همچنان پابرجا بماند.

حجت‌الاسلام پورذهبی بر لزوم شناخت فکر مردم و تلاش برای آشنایی با افکار و خواسته‌های آنان تاکید کرد و گفت: فضای تئوریک نباید بر عمل غلبه کند باید در قالب عمل گرایانه در استان پیاده کرد.

انتهای پیام/2330/72

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584037

مهمترین اخبار ایران و جهان: