نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 21:26

افزایش میزان تولد در چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از آغاز سال تا کنون ۱۰ هزار و ۱۴۸ کد ملی ثبت شده که نسبت به مشابه سال گذشته ۱۱۲ نفر افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی احمدی صبح امروز در جلسه کارگروه جوانی جمعیت چهارمحال و بختیاری، گفت: از اولویت‌های دانشگاه علوم‌پزشکی فرزندآوری و جوانی جمعیت است که تا کنون اقداماتی در این خصوص انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: براساس سامانه سیب بیش از ۹۰ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری پرونده سلامت الکترونیکی تشکیل داده‌اند.

وی با اشاره به تاثیر برنامه‌های جوانی جمعیت، ادامه داد: از آغاز سال تا کنون ۱۰ هزار و ۱۴۸ کد ملی ثبت شده که نسبت به مشابه سال گذشته ۱۱۲ نفر افزایش داشته است.

احمدی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از سقط جنین، افزود: خدمات مراقبت‌های پیش از بارداری، ارتقای خدمات و مراقبت‌های نیمه اول بارداری، تمرکز بر روی سبک زندگی، تغذیه سالم و ارتقای خدمات گروه‌های سنی از جمله این اقدامات است.

وی اضافه کرد: بیش از چهار هزار پوستر مجازات سقط در تمام اتاق‌های زایمان و مطب پزشکان متخصص زنان و زایمان به منظور جلوگیری از سقط جنین نصب شده است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون محتواهایی در خصوص جوانی جمعیت و عدم تصمیم‌گیری بر سقط جنین در ۶۷۵ کانال فضای مجازی منتشر شده و همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در راستای جوانی جمعیت در ۴۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور از جمله دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد تا پایان سال طب ایرانی اجرا می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: استرس، چاقی، آرسنیک و سرب از مهم‌ترین عوامل سقط جنین است که باید مهار شود.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609881

مهمترین اخبار ایران و جهان: