نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 19:48

۶۰ درصد پرونده‌های حوزه پلیس فتا ایلام کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز است

رئیس پلیس فتا ایلام گفت: بیش از ۶۰ درصد پرونده‌های واصله به پلیس فتا، کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد تومان بوده است.

علی یعقوبی رئیس پلیس فتا استان ایلام، شامگاه دوشنبه ۲۷ آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بیش از ۶۰ درصد پرونده‌های واصله به پلیس فتا کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز بوده است.

 وی افزود: ارزش ریالی مجموع این  
پرونده‌ها بیش از ۱۳ میلیارد تومان است.

رئیس پلیس فتا ایلام یادآور شد: پیامک ارسالی سود سهام عدالت و ابلاغیه قضائی سامانه سنا از جمله دلایل عمده‌ای است که باعث برداشت غیر مجاز از حساب افراد می‌شود.

وی عنوان کرد: بیشترین کلاهبرداری‌ها نیز در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام و وبسایت دیوار صورت می‌گیرد. 

 یعقوبی تاکید کرد: در آستانه شب یلدا مردم در خرید‌های اینترنتی به نکات امنیتی در این فضا توجه بیشتری کنند.

وی یادآور شد: با توجه به در پیش بودن شب یلدا، کلاهبرداران با سوءاستفاده از این شرایط به انتشار آگهی‌های اغوا کننده مانند تخفیف‌های ویژه شب یلدا روی آورده و کاربران را به درگاه‌های جعلی می‌کشانند.

یعقوبی بیان کرد: ترغیب کاربران با شیوه‌های مختلف، بهانه‌ای بر کلاهبرداری و خالی کردن حساب‌های بانکی آن‌ها است که باید مراقب این کلاهبرداران بود. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، کاربران در صورت اطلاع از صفحات جعلی اینترنتی موارد را بلافاصله از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1608637

مهمترین اخبار ایران و جهان: