نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 14:29

برگزاری رزمایش تاکتیکی با حضور رئیس جمهور قرقیزستان

رزمایش تاکتیکی نمایشی با حضور رئیس جمهور قرقیزستان در میدان آموزشی نظامی «ادلوایس» شهر بالکچی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، رزمایش تاکتیکی نمایشی با حضور «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان در میدان آموزشی نظامی «ادلوایس» در شهر بالکچی برگزار شد. 

جباراف با نمونه‌هایی از جدیدترین تجهیزات نظامی، پهپاد، تجهیزات مهندسی، تجهیزات جنگ الکترونیک و سلاح‌های سبک در خدمت سرویس مرزی کمیته دولتی امنیت ملی این کشور از جمله خودروهای زرهی و پهپادهای تولید داخلی آشنا شد. 

وی از پهپادهای بومی و خودروهای زرهی ویژه مانند «تایگر»، «اکسوم» و «تویوتا لندکروز 79» مجهز به مسلسل‌های کالیبر بزرگ و طراحی شده برای انهدام و سرکوب نیروهای دشمن، تجهیزات و سلاح‌ها، جنگنده‌ها در ارتفاعات پایین و نیروهای هلی برن  در هوا و زمین بازدید کرد.  

همچنین مشخصات تاکتیکی و فنی و قدرت شلیک جدیدترین پهپادهای ترکیه «آکینژی» و «آکسونگور» مجهز به موشک‌های «زمین به هوا» و «هوا به هوا» با قابلیت حمله به اهداف هوایی و زمینی و دقت نیم متر خطا، به رئیس جمهور قرقیزستان نشان داده شد.  

این پهپادها قادر به انجام ماموریت‌های رزمی در روز و شب هستند و مجهز به دستگاه‌های نظارت اپتیکی و راداری پیشرفته و همچنین دستگاه‌های هدف گیری لیزری هستند. 

رئیس جمهور قرقیزستان گفت: وضعیت نظامی-سیاسی در جهان همچنان دشوار است، بنابراین به هر یک از پرسنل نظامی مسئولیت تضمین امنیت مرزهای میهن خود سپرده می‌شود. از سال 2021، کار سیستماتیک برای افزایش توانایی دفاعی این کشور، پتانسیل نیروهای امنیتی و سازمان‌های مجری قانون انجام شده است. 

به گفته جباراف، برای تسهیل توسعه و استفاده موفقیت آمیز از فناوری‌های جدید، چنین تمرین‌هایی به طور منظم انجام خواهد شد. 

وی در عین حال تاکید کرد که قرقیزستان همواره به اصول و هنجارهای حقوقی بین‌المللی پایبند بوده و خواهد بود. 

پایان پیام/ح                                                                       

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555381

مهمترین اخبار ایران و جهان: