نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 11:33

ضرورت حضور هیئت های تجاری خراسان‌جنوبی در کشورهای همسایه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: اعزام هیئت های تجاری به کشورهای همسایه باید در راستای سیاست های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم افزایش یابد .

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی امروز در جلسه هم اندیشی برای اعزام هیئت های تجرای به کشورهای همسایه اظهارداشت: اعزام هیئت های تجاری به کشورهای همسایه باید در راستای سیاست های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی از اعزام هیئت های تجاری به کشورهای مختلف، ایجاد تعاملات بین‌المللی و روابط تجاری موفق و نیز بازاریابی محصولات تولیدی و همچنین افزایش مبادلات تجاری باید باشد.

به گفته وی توسعه تعاملات باعث امکان تهیه مواد اولیه و یافتن طرف تجاری می‌شود. 

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: باید در این سفرها با تولیدکنندگان محصولات و یا خدمات مختلف ارتباط برقرار کرده، ظرفیت‌های موجود را به آن‌ها معرفی کنیم و به طور متقابل از توان طرف مقابل نیز استفاده کنیم.

اشرفی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های مشترک، ارائه و معرفی محصولات و خدمات و… در طی این سفرها، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی، هدف از اعزام هیئت های تجاری را شناخت بازار بدون واسطه و مستقیم، آگاهی از نوع محصولات، کیفیت محصولات، سلایق و نیز آشنایی با وضعیت رقبا با استفاده از اطلاعاتی که از این سفر ها به دست می آید، عنوان کرد و گفت: لازم است اعزام هیئت تجاری، در زمان مناسب کشورهای هدف انجام شود و با برنامه دقیق و متنوع همراه باشد.

پایان پیام/

♦️عضویت در کانال
eitaa.com/sko_2ir

منبع: فارس
شناسه خبر: 1556281

مهمترین اخبار ایران و جهان: