نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 17:28

الهیان: کشورهای اسلامی رژیم صهیونیستی را در دادگاه‌های خود محکوم کنند

دبیرکل جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید رژیم صهیونیستی را در دادگاه‌های خود محکوم کنند، گفت: اگر کشورهای اسلامی در دادگاه های خود بر اساس اصل صلاحیت جهانی رژیم صهیونیستی را محکوم کنند مقامات این رژیم غاصب نمی توانند به ۵۷ کشور اسلامی دیگر سفر به کشورهای اسلامی داشته باشند و اموال و شرکت های این رژیم می تواند در قالب تحریم ضبط شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نشست شورای مرکزی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی به دبیرکلی دکتر زهره الهیان نماینده مردم تهران  برگزار شد.

زهره الهیان در این نشست با اشاره به تحولات بین‌المللی و منطقه غرب آسیا بر ضرورت راهکارهای حقوقی از طریق مجامع و دادگاه های بین المللی پیرامون شکایت از رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی باید محاکمه شود و آمریکا باید مسئولیت این جنایات را بپذیرد، گفت: این فرمایشات رهبر معظم انقلاب ناظر بر مباحث حقوقی و قضایی است که پیگیری ها برای محاکمه رژیم صهیونیستی باید از مجامع بین المللی پیگیری شود و جلسات مختلفی با حقوق دانان برگزار گردد، از آقای غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر خواستیم تادر شورای عالی امنیت ملی پیگیریهای قضایی را دنبال کنند و دستگاه ها از قوه قضائیه گرفته تا وزارت امور خارجه و ستاد حقوق بشر این مهم را در دستور کار دارند.

الهیان افزود: ما در کمیته حقوق بشر مجلس نیز به زودی از فعالان حوزه بین الملل و حقوقدانان می خواهیم راهکارهایی را پیشنهاد کنند تا از طریق ظرفیت‌های مردمی و سازمان های مردم نهاد و وکلای بین المللی دنبال کنیم.

دبیرکل جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی تاکید کرد: اگر کشورهای اسلامی در دادگاه های خود بر اساس اصل صلاحیت جهانی رژیم صهیونیستی را محکوم کنند مقامات این رژیم غاصب نمی توانند به ۵۷ کشور اسلامی دیگر سفر به کشورهای اسلامی  داشته باشند و اموال و شرکت های این رژیم می تواند در قالب تحریم ضبط شود.

وی با اشاره به واکنش مناسب برخی کشورهای اسلامی در قبال جنایات این رژیم از جمله بحرین و عمان و الجزایر گفت: مجلس کشور الجزایر مصوبه ای مبنی بر اقدام نظامی علیه رژیم صهیونیستی تصویب کرده است که به برکت طوفان الاقصی است.

دبیرکل جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی در مجلس گفت: به جرات می توان گفت اگر آمریکا سه تا پنج روز کمک های خود را به رژیم صهیونیستی قطع کند، این رژیم در غزه زمین گیر خواهد شد.

الهیان با اشاره به تلفات جدی آمریکا به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: ۷۰ پایگاه نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا از سوی محور مقاومت مورد حمله قرار گرفته که تعدادی از سربازان آمریکایی نیز در این حملات کشته شده‌اند.

در این نشست، علی حدادی نماینده ساوجبلاغ در مجلس نیز با اشاره به تلاش استکبار در سوریه و شکست آنان از محور مقاومت گفت:  ۸۶ درصد سرزمین سوریه به دست داعش و تکفیری ها تصرف شده بود اما در نهایت استکبار شکست سنگینی در سوریه متحمل شد که مدیون خون پاک شهدای مدافع حرم و سردار سرافراز اسلام ک انقلاب شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم.

وی گفت: طوفان الاقصی ۷ سرویس اطلاعاتی و امنیتی استکبار و رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد و ضربه سنگینی به دشمن وارد شد که آنها نمی توانند این شکست سنگین را جبران کنند.

الهیان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شکست خورده و اکنون مدیریت مستقیم جنگ بر عهده آمریکاست، گفت: پیروزی محور مقاومت حتمی است.

گفتنی است، در نشست اعضای شورای مرکزی جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی  بر تدوین استراتژی و تاکتیک انتخاباتی جمعیت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577837

مهمترین اخبار ایران و جهان: