نیوز سیتی!
27 آبان 1402 - 15:03

افزوده شدن یک هزار خودروی امدادی به ناوگان هلال احمر

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به حمایت مجلس و دولت از تیم‌های امداد و نجات به ویژه هلال احمر اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه مجلس حدود یک هزار خودروی امداد و نجات به ناوگان خودرویی هلال احمر افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ظهر امروز در حاشیه مانور سیل و زلزله زنجان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به همت مدیریت بحران مانورهای متعددی در سطح کشور برای برگزاری برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: این مانورها برای ایجاد آمادگی اولیه بین دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه مانور ساعت صفر بدون اعلام قبلی به دستگاه‌های متولی برگزار می‌شود، افزود: این مانور باید به صورت عملیاتی و در حداقل زمان طراحی و اجرا شود.
وی به برگزاری مانور ساعت صفر در چهار استان اشاره و تصریح کرد: این مانور بعد از برگزاری این تمرین، برای زنجان هم پیش‌بینی شده است.
محمودی با بیان اینکه هلال احمر در حال حاضر 4 هزار و 500 تیم امداد و نجات در اختیار دارد، افزود: این تیم‌ها با طی دوره‌های آموزشی و همچنین در اختیار داشتن تجهیزات، در آمادگی هستند.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به حمایت مجلس و دولت از تیم‌های امداد و نجات به ویژه هلال احمر اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه مجلس حدود یک هزار خودروی امداد و نجات به ناوگان خودرویی هلال احمر افزوده می‌شود.
وی به جذب 8 هزار نیروی جدید در بخش امدادی اشاره و تاکید کرد: این افراد در قالب یک هزار و 800 تیم عملیاتی به سازمان امداد و نجات اضافه می‌شود که در نهایت منجر به قرارpan> گرفتن تیم‌های امداد و نجات در بالاترین شاخص‌ها خواهد شد، هر چند تیم‌های امداد و نجات ایران همین الان هم در بین پنج تیم برتر قرار دارد و عملکرد تیم‌ها در عملیات‌های بین‌المللی از جمله ترکیه لیبی و ... منجر به ارسال تقدیرنامه‌ از طریف صلیب سرخ بین‌المللی شده است.
محمودی تاکید کرد: با پیش‌بینی‌های انجام شده، امکانات تیم‌های امداد و نجات تا پایان سال، جهش قابل‌ملاحظه‌ای خواهد یافت.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1576481

مهمترین اخبار ایران و جهان: