نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 09:41

چرا دولت در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از همه جا بدهکار می‌شود؟

طبق آنچه که در یک جلسه رسمی اعلام شد دفاع ضعیف یک واحد اداری از حق و حقوق ادارات در استان باعث بدهکاری دولت در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ کیست که با وضعیت ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد آشنایی نداشته باشد.

با مقایسه‌ای ساده و سرانگشتی و تحلیلی میان ادارات است استان با سایر استان‌ها در خواهیم یافت که در آن استان‌ها حق و حقوق ادارات یا به عبارتی حق و حقوق دولت و به عبارت ساده تر بیت المال به خوبی و در کمترین زمان ممکن و روی روال قانونی از سایر دستگاه‌ها و افراد و اشخاص گرفته می‌شود اما در کهگیلویه و بویراحمد چنین نیست.

بسیار دیده‌ایم و شنیده‌ایم که در استان کهگیلویه و بویراحمد به راحتی افراد و اشخاص ادعای زمین‌های اداری را می‌کنند گویی که ارث پدری آن هاست و دلیل آن  بی‌توجهی و بی‌خیالی دوایری همچون حقوقی‌های ادارات استان است که البته در اینجا از لفظ عمدی استفاده نمی‌کنیم.

مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد چه زیبا و خوب به این موضوع اشاره کرد که وقتی میان یک اداره در استان و یک شخص دعوی پیش می‌آید در حالی که اشخاص ادعای خود را در حد ۱۰ تا ۲۰ خط به رشته تحریر در می‌آورند اما حقوقی‌های استان در جواب آن‌ها تنها دو خط نوشته دارند!!.

البته این موضوع نشان می‌دهد که آنها دردسری و یا سر دردی برای حفظ املاک و اموال بیت المال ندارند و همین موجب می‌شود که بنا به گفته صالحی مدیرکل بازرسی در ۹۵ درصد از دعاوی حقوقی میان افراد و ادارات این افراد هستند که پیروز می‌شوند.

چه زمین‌ها و املاکی که در طول سالیان اخیر از چنگ ادارات استان بیرون نرفت و البته که بیشترین دلیل آن ضعف حقوقی ادارات استان بوده است.

در حالی که دوایر حقوقی و بازرسی ادارات در استان‌های دیگر بیشترین ابهت را در میان سایر دوایر دولتی دارند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد باز هم بنا به گفته مدیرکل بازرسی بسیاری از مردم آنها را نمی‌شناسند و اگر به اتاق آنها سری بزنیم در بدترین قسمت یک اداره قرار گرفته و اصولاً کسی نمی‌داند که آیا این اداره حقوقی و بازرسی دارد یا نه؟!.

برای مثال در یک نمونه آموزش و پرورش باید پاسخ دهد که تکلیف مدارس قدیمی و املاک آنها به کجا کشیده و تا چه اندازه قادر به حفظ آن‌ها بوده‌اند و یا ادارات و دستگاه‌های دیگر که املاک و اموال زیادی از گذشته‌ها تاکنون داشته‌اند.

به هر حال طبق آنچه که در یک جلسه رسمی اعلام شد دفاع ضعیف حقوقی‌ها از حق و حقوق ادارات در استان باعث بدهکاری دولت در کهگیلویه و بویراحمد شده و تا دیر نشده می‌بایست فکری به حال این نقطه ضعف بزرگ در استانی کرد که مدعیان زیادی برای تصاحب اموال و املاک دولتی دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591937

مهمترین اخبار ایران و جهان: