نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 10:38

پنتاگون ۳۰۰ نظامی آمریکایی دیگر را به غرب آسیا اعزام می‌کند

در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی، پنتاگون اعلام کرده که قصد دارد ۳۰۰ نظامی آمریکایی دیگر را به غرب آسیا اعزام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه روز پنجشنبه هفته گذشته (۲۶ اکتبر، چهارم آبان ماه) پنتاگون اعلام کرد ۹۰۰ نظامی آمریکایی را به منطقه فرماندهی تروریستی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در غرب آسیا اعزام می‌کند، ژنرال «پت رایدر» سخنگوی پنتاگون روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که ۳۰۰ نیروی دیگر را به منطقه غرب آسیا اعزام خواهد کرد.

وبگاه «دیلی کالر» در این خصوص گزارش کرد، رایدر گفته است که در بحبوحه حملات مداوم گروههای مقاومت منطقه به پایگاههای نظامی ایالات متحده در عراق و سوریه، پنتاگون ۳۰۰ نظامی دیگر را به غرب آسیا اعزام می‌کند.

پنتاگون پیش از این گفته بود که با هدف راه‌اندازی سامانه‌های پدافند هوایی بیشتر و تقویت بازدارندگی علیه گروههای مقاوت در منطقه که همچنان مواضع آمریکا در عراق و سوریه را هدف قرار می‌دهند، ۹۰۰ نظامی آمریکایی به غرب آسیا اعزام می‌شوند.

طبق گزارش وبگاه «میلیتری تایمز»، با اعزام ۳۰۰ نظامی دیگر آمریکا، مجموع نیروهای آمریکایی که به سنتکام اعزام می‌شوند به یکهزار و ۲۰۰ نظامی آمریکایی افزایش می یابد و این نیروها از بین گروهی از دو هزار نظامی آمریکایی جذب می‌شوند که در حالت آماده‌باش برای دریافت حکم استقرار در منطقه قرار دارند.

رایدر روز گذشته در این خصوص گفت: « این نیروهای اضافی، قابلیت‌ها و خنثی‌سازی مهمات انفجاری، ارتباطات و سایر عوامل پشتیبانی را برای نیروهایی که در حال حاضر در منطقه هستند فراهم می‌کنند».

وی در ادامه افزود که ارتش آمریکا به اراضی اشغالی اعزام نمی‌شود و «قصد دارد از تلاش‌های بازدارندگی منطقه ای پشتیبانی کند و توانمندی‌های محافظت از نیروهای آمریکایی را تقویت کنند».

بر اساس این گزارش، پنتاگون تقریباً بیش از 12 سامانه پدافند هوایی به منطقه سنتکام یعنی عراق، سوریه، کویت، اردن، عربستان سعودی و امارات عربی متحده ارسال کرده است و می‌گوید این سامانه‌ها برای محافظت از نظامیان آمریکایی در مقابل تهدیدات گروههای مقاومت منطقه است.

طبق بیانیه وزارت دفاع آمریکا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز همچنین چندین سامانه پاتریوت و تاد را «در مکان‌هایی در سراسر منطقه فعال کرده تا حفاظت از نیروهای آمریکایی را افزایش دهد».

رایدر روز گذشته گفت که از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر ماه)، ارتش آمریکا که با هدف شکست داعش مستقر شده‌اند، دست‌کم ۲۷ بار، ۱۶ بار در عراق و ۱۱ بار در سوریه مورد حمله قرار گرفتند.

ایالات متحده آمریکا روز جمعه هفته گذشته (27 اکتبر،  پنجم آبان ماه) دو تأسیسات گروههای مقاومت در شرق سوریه را بمباران کرد. گروههای مقاومت در عراق تهدید کرده‌اند که اگر ایالات متحده به رژیم صهیونیستی در جنگ علیه فلسطینیان کمک کند، نیروهای آمریکایی را در کشورشان هدف قرار خواهند داد.

رایدر با اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی گفت:‌«مهم است که بین آن‌چه که احتمالاً نائبان ایران و احتمالاً ایران می‌گوید و همچنین دیدگاهی که به این موضوع می‌دهیم، تفاوت قائل شویم یعنی نیروهای ما در عراق و سوریه برای یک هدف هستند و آن شکست پایدار داعش است و به این دلیل آن‌جا حضور دارند».

بر اساس این گزارش، ایالات متحده حدود دو هزار و ۵۰۰ نیرو در عراق و ۹۰۰ نیروی دیگر در سوریه دارد و مدعی است که این نظامیان در مبارزه برای شکست داعش مشارکت دارند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1557381

مهمترین اخبار ایران و جهان: