نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 13:59

بحران مدیریت و تعطیلی قطره‌چکانی مدارس خوزستان

اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس در استان خوزستان به علت شدت بارندگی مشکلاتی را برای دانش‌آموزان و والدین آنها در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، روز گذشته اداره‌کل هواشناسی خوزستان با پیش‌بینی تقویت سامانه بارشی، هشدار سطح قرمز صادر کرد و شرایط جوی امروز را به دلیل حجم بالای بارندگی نامناسب اعلام کرد اما مدیریت بحران تصمیمی در خصوص غیرحضوری شدن مدارس در استان خوزستان نگرفت.

عدم تصمیم به موقع برای تعیین تکلیف فعالیت مدارس در حالی صورت گرفت که محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان یکشنبه شب در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد که شاهد فعالیت سامانه بارشی قوی در خوزستان هستیم و در حال حاضر فعالیت این سامانه در برخی مناطق خوزستان آغاز شده است.

عدم اعتماد ستاد بحران به پیش‌بینی سازمان هواشناسی

مدیرکل هواشناسی خوزستان این را هم گفت که از اواسط روز دوشنبه یعنی امروز، وزش بادهای نسبتا شدید به ویژه در نیمه جنوبی تا مرکز استان خوزستان رخ خواهد داد که سرعت احتمالی این بادها بین ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و احتمال وقوع تخریب در زیرساخت‌های شهری و روستایی وجود دارد.

اما در خبر ساعت 23 صداوسیمای مرکز خوزستان عنوان شد که مدارس استان خوزستان به جز شهرستان بهبهان و بخش زیدون امروز دوشنبه به صورت حضوری دایر هستند و دانش‌آموزان باید بر سر کلاس‌های درس حاضر شوند.

اعلام دیر هنگام تعطیلی مدارس خوزستان

وضعیت جوی در خوزستان مطابق با پیش‌بینی‌های هواشناسی به دلیل بارش سیل‌‌آسای باران، بحرانی شد و این مسئله سبب شد که از دقایق ابتدایی صبح امروز ۲۹ آبان‌ماه، معابر خیابان‌های سطح شهر اهواز با آبگرفتگی شدید روبه‌رو شوند که در نتیجه ستاد بحران استانداری خوزستان با دستپاچگی در ساعت 6:30 صبح اعلام کرد که مدارس کلیه مقاطع تحصیلی در نوبت صبح در خوزستان در روز دوشنبه غیر حضوری است. 

اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس توسط مدیریت بحران خوزستان مشکلاتی را برای دانش‌آموزان و والدین آنها در پی داشت و بر اساس گزارشات مردمی  این تاخیر در تصمیم‌گیری موجب شد تا تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان و معلمان با وجود مشکلات ناشی از بارندگی خود را به مدرسه برسانند و با در بسته‌ مواجه شوند چرا که نباید انتظار داشت که تمامی آنها در ساعات ابتدایی بامداد به فضای مجازی یا اخبار رادیو و تلویزیون دسترسی داشته باشند. 

تکرار تاخیر در اعلام خبر تعطیلی مدارس شیف عصر

تاخیر در اعلام تعطیلی مدارس خوزستان در شیفت بعدازظهر نیز تکرار شد و در حالی که تصمیم‌گیران ستاد بحران می‌توانستند معلمان و دانش‌آموزان شیفت عصر را هر چه زودتر از بلاتکلیفی خارج کنند اما خبر غیرحضوری شدن مدارس در ساعت 11 صبح اعلام شد. حال باید دید که مسؤولان بحران استان چه پاسخی برای دیر اعلام کردن تعطیلی مدارس و بلاتکلیفی و سردرگمی خانواده‌ها و دانش‌آموزان دارند.  

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578737

مهمترین اخبار ایران و جهان: