نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 23:38

امیرعبداللهیان خطاب به لاوروف: بی‌تردید مقاومت نتیجه نهایی را رقم خواهد زد

وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با همتای روس خود بر ضرورت ایفای نقش فعال‌تر روسیه در تحقق صلح و امنیت در منطقه تأکید کرد و گفت: بی‌تردید مقاومت نتیجه نهایی را رقم خواهد زد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در ادامه رایزنی‌ها درباره اوضاع غزه و تلاش‌ها برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم این منطقه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) ۲۸ آبان ماه با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه تلفنی گفت‌وگو کرد.

پیش از این وزارت خارجه روسیه از این تماس تلفنی خبر داده بود.

تحولات نوار غزه و کرانه باختری محور این گفت‌وگوها بود و امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی با اشاره به حملات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان گفت: آمریکا  ادعا می‌کند به دنبال توقف جنگ است، اما در عمل شدت و گستره جنگ آمریکایی  - صهیونیستی را تشدید می‌کند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان از ابتدای تحولات اخیر در فلسطین با تعدادی از همتایان و مقامات تاثیرگذار تلفنی به گفت‌وگو پرداخت و دو‌ سفر به منطقه داشت. او در سفر به جده در نشست فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی شرکت کرد. وزیر امور خارجه همچنین به نیویورک و ژنو  دو‌ مقر سازمان ملل سفر و با دبیرکل سازمان ملل و دیگر مقامات این سازمان درباره وضعیت غزه، ضر‌ورت رفع محاصره این منطقه و تسریع در ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم غزه تأکید کرد.

وزیر امور خارجه در تماس تلفنی امشب با همتای روس خود شهادت بیش از ۱۵ هزار غیرنظامی و زن و کودک و کشته شدن ده‌ها نفر از اسرا در غزه  را نتیجه بمباران‌های کور رژیم اسرائیل و تداوم حملات رژیم صهیونیستی خواند و با مهم خواندن جلوگیری از پاکسازی قومی و کوچ اجباری ساکنان غزه و کرانه باختری، بر ضرورت ایفای نقش فعال‌تر روسیه در تحقق صلح و امنیت در منطقه تأکید کرد و گفت: بی تردید مقاومت نتیجه نهایی را رقم خواهد زد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان  جمعه شب ۱۲ آبان ماه نیز با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره اوضاع غزه تلفنی گفت‌وگو کرده بود.آخرین تحولات مربوط به اوضاع فلسطین و نوار غزه و برخی موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای از جمله مباحث مورد گفت‌وگو در این تماس تلفنی بود. وزرای خارجه ۱۸ مهر ماه نیز در این باره تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

این سومین تماس تلفنی امیرعبداللهیان و همتای روس او در پی تحولات اخیر در غزه است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از مخالفت رژیم صهیونیستی با توقف حملات ابراز ناامیدی کرد. 

وی بر ادامه رایزنی‌ها برای توقف جنگ و آزادی اسرا تأکید کرد.

وزرای خارجه ایران و روسیه در این تماس تلفنی همچنین درباره موضوعات دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578137

مهمترین اخبار ایران و جهان: