نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 09:57

کیفیت هوا در زنجان کاهش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی استان زنجان به صدور هشدار سطح زرد شماره 25 هواشناسی در استان اشاره کرد و گفت: دلیل صدور این هشدار نفوذ گردوغبار و کاهش کیفیت هوا است.

محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به صدور هشدار سطح زرد شماره 25 هواشناسی در استان اشاره و اظهار کرد: دلیل صدور این هشدار نفوذ گردوغبار است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه این سطح از هشدار برای روزهای جمعه و شنبه صادر شده است، افزود: نفوذ گردوغبار از از سمت غرب و جنوب غرب، وزش موقت باد نسبتا شدید و احتمال خیزش گردوخاک، نوع مخاطره ناشی از صدور این هشدار جوی است

وی کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس در نیمه غربی استان را اثر مخاطره مد نظر اعلام و تصریح کرد: احتیاط برای فعالیت در فضای باز و استفاده از ماسک مناسب توصیه‌های این شرایط جوی محسوب می‌شود.

رحمن‌نیا با تاکید بر اینکه شرایط جوی پایدار در روزهای آینده نیز کماکان ادامه خواهد داشت، ادامه داد: طی این مدت سامانه بارشی فعالی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان تاکید کرد: به دلیل عبور امواج ضعیفی از روی منطقه، انتظار افزایش سرعت وزش باد تا حد نسبتا شدید به‌ویژه در ساعات بعدازظهر وجود خواهد داشت که طی روزهای پنجشنبه تا شنبه می‌تواند با خیزش گردوخاک، غبار محلی و کاهش کیفیت هوا (به‌ویژه در مرزهای غربی و جنوب غربی استان) همراه شود.

وی به استقرار هوای گرم تا آخر هفته در استان اشاره کرد و گفت: از شنبه بتدریج از شدت گرما کاسته خواهد شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1317181

مهمترین اخبار ایران و جهان: