نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 05:26

نیویورک‌تایمز: اوکراین 15درصد از خودروهای جنگی بردلی را از دست داده است

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که نیروهای اوکراینی در جریان ضد حملات اخیر دست کم 15 درصد از خودروهای جنگی بردلی را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی با بررسی ضد حمله اخیر اوکراین به مواضع روسیه به نقل از مقامات آمریکایی اذعان کرد که ضد حمله کی‌یف از برنامه عقب مانده است.

این روزنامه به نقل از مقاماتی که خواستند نامشان فاش نشود نوشت که ضد حمله اوکراین تاکنون باعث شده تا بیش از 12 خودروی زرهی بردلی که آمریکا به کی‌یف ارسال کرده، از بین بروند.

از زمان آغاز ضد حملات اوکراین از اوایل ماه ژوئن، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که نیروهای این کشور تا کنون ده‌ها خودروی زرهی اوکراین از جمله خودروهای زرهی ساخت کشورهای غربی را نابود کرده است.

بر اساس گزارش روز دوشنبه نیویورک تایمز، دست کم ۱۷ خودروی زرهی بردلی از ۱۱۳ خودروی زرهی که آمریکا تا کنون به اوکراین داده، نابود شده است.

این روزنامه نوشت که میدان‌های مینی که توسط روسیه در مناطق درگیری گسترده شده، پیشروی نیروهای اوکراینی را بسیار خطرناک کرده است.

مناطق مسطح و باز در جنوب شرقی اوکراین، انجام ضد حملات توسط نیروهای اوکراینی را بسیار سخت کرده و این نیروها جایی برای استتار ندارند.

از سوی دیگر، بالگردهای تهاجمی KA-52 روسیه نیز تهدید دیگری برای نیروهای اوکراینی به شمار می‌آیند. این بالگردها می‌توانند حملات موشکی را از خارج از محدوده پدافند هوایی اوکراین انجام دهند. 

نیویورک تایمز نوشت به همین دلیل، ضد حملات اوکراینی در برخی از مناطق متوقف شده و نظامیان اوکراینی در حال ارزیابی مجدد تاکتیک‌های خود هستند.

نظامیان اوکراینی به خبرنگاران گفته‌اند که روس‌ها در مناطق درگیری کانال حفاری کرده، مین گذاری کرده‌اند و آماده نبرد هستند.

این در حالی است که مقامات اوکراینی از جمله «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین تلاش دارند که به جامعه اطمینان دهند که نبرد اصلی همچنان در پیش است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1312137

مهمترین اخبار ایران و جهان: