نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 16:55

رتبه نخست آموزش تکواندو در میان فدراسیون های ورزشی

با اعلام دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان، تکواندو جایگاه نخست کمیته آموزش فدراسیون‌های ورزشی را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، با اعلام دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان، در راستای ارزیابی و تحلیل نتایج به عمل آمده از عملکرد آموزشی فدراسیون‌های ورزشی در سال ۱۴۰۱، کمیته آموزش فدراسیون تکواندو موفق به کسب ۹۸ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز شده و در جایگاه نخست را در میان همه فدراسیون‌ها به خود اختصاص داد.

علی نوری رئیس کمیته آموزش فدراسیون تکواندو در این مورد گفت: در سال ۱۴۰۱ در دو حوزه ملی و بین المللی فعالیت‌هایی داشته‌ایم که الحمدالله نتایج مثمر ثمری به دست آمد. در حوزه بین المللی ۵ دوره آموزشی به کمک مرکز کوکی وان، دوره داوری بین المللی هانمادانگ، اولین دوره ممتحنین بین المللی کوکی وان، ششمین دوره مربیگری بین المللی کوکی وان در بهمن ماه و ۲ دوره آزمون جهشی و پلکانی را برای اخذ کمربند برگزار کردیم.

او ادامه داد: در حوزه ملی نیز ۲ رویکرد، یکی برگزاری کارگاه‌های آموزشی (کارگاه‌های هماهنگی سالیانه) و دیگری دوره‌های آموزشی داوری و مربیگری داشتیم، در بخش هماهنگی‌ها در ابتدا یک دوره هماهنگی مطالب آموزشی بین مدرسان برگزار می‌کنیم تا همسان سازی متون آموزشی رخ دهد و بعد از آن آخرین دستاوردها و یافته‌های تکواندو را در قالب دوره‌های مربیگری و داوری بین تمام مربیان و داوران سراسر کشور برگزار می‌کنیم.

نوری افرود: در حوزه آموزشی و برگزاری دوره‌های روتین داوری و مربیگری، در مجموع آقایان و بانوان ۹۷۷ نفر در مربیگری درجه سه و ۸۰۸ نفر در بخش داوری کیوروگی درجه سه به جامعه مربیگری و داوری اضافه شدند. دوره داوری هانمادانگ بعد از ۱۰ سال در دو بخش بانوان و آقایان با حضور ۸۹۵ نفر برگزار کردیم. در مجموع سال ۱۴۰۱، ۴۷۱۵ نفر در دوره‌های آموزشی فدراسیون تکواندو طی ۱۳۴ دوره آموزشی شرکت کردند و موفق شدند آزمون پایانی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311281

مهمترین اخبار ایران و جهان: