نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 17:14

زیرساخت آبرسانی روستاهای سیستان و بلوچستان توسعه می‌یابد

مشاور وزیر نیرو گفت: شناسایی دقیقی از وضعیت آب در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد و با اختصاص اعتبار در قالب طرح جهاد آبرسانی، زیرساخت آب شرب روستاهای این استان ارتقا پیدا خواهد کرد.

میثم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به آخرین اقدامات طرح جهاد آبرسانی در استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در روزهای اخیر به جهت تقویت تأمین آب شرب روستاهای استان سیستان و بلوچستان و حل مشکل افت فشار آب شرب روستاهای «حسین‌ صفدر»، «ملنگ حسن» و «کج‌کول‌رودینی» 1.5 کیلومتر خط انتقال اضطراری اجرا شد.

رئیس مرکز جهاد آبرسانی با اشاره به تدارک تأمین سیار آبرسانی در استان سیستان و بلوچستان گفت: ‌سامانه آبرسانی سیار به حجم 13 هزار لیتر در شهرستان هیرمند مستقر و آبرسانی به 12 روستا از این طریق انجام می‌شود.

* حل مسئله افت فشار روستاهای سیستان و بلوچستان

وی افزود: با اتصال خط شهری و تعویض تجهیزات معیوب مشکل افت فشار و قطع آب شرب در روستاهای افضل‌آباد، سهراب‌ شیخی، تیمورآباد شیخی و گلخانی حل شده است و هم اکنون نیز مسأله افت فشار در روستای نصرآباد با تعویض شیرآلات پشت سر گذاشته شد.

جعفرزاده در تشریح اقدامات انجام شده برای تأمین آب شرب حاشیه روستای اکبرآباد پیران بیان کرد: سامانه آبرسانی سیار برای تعدادی از واحدهای مسکونی ساکن در این منطقه انجام شده است.

مشاور وزیر نیرو بیان کرد: در شهرستان هامون، روستای حسن‌آباد ورمال، مسأله آب شرب با اجرای خط انتقال در قالب جهاد آبرسانی آغاز شده است.

وی بیان کرد: شناسایی دقیقی از وضعیت آب در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد و با اختصاص اعتبار در قالب طرح جهاد آبرسانی زیرساخت آب شرب این استان ارتقاء پیدا خواهد کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1296281

مهمترین اخبار ایران و جهان: