نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 12:52

تشکیل مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر در راستای نظارت بر عملکرد مسولان

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان گفت: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با هدف پیگیری در تحقق ۵۴ مطالبه مقام معظم رهبری و اجرای اصل هشت قاتون اساسی در راستای نظارت بر عملکرد مجموعه‌های قوا، نهادها عمومی و انقلابی و تمام مجموعه‌ها در استان طبق قانون تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین میرزاپور در جلسه شورای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان اظهار داشت: مجمع رهروان استان یک سازمان مردم نهاد، غیر سیاسی، غیر دولتی، غیر انتفاعی و داوطلبانه بوده و داری ساختار و چارت سازمانی، برنامه سالانه و چشم‌انداز ۱۴۰۷ است.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با اشاره به اینکه این مجمع با حضور نیروهای ولایی، متدین، انقلابی به صورت داوطلبانه تشکیل یافته است، افزود: هدف از تشکیل مجمع پیگیری در تحقق ۵۴ مطالبه مقام معظم رهبری و اجرای اصل هشت قاتون اساسی در راستای نظارت بر عملکرد مجموعه‌های قوا، نهادها عمومی و انقلابی و تمام مجموعه‌ها در استان طبق قانون است.

وی با تاکید بر اینکه اهداف مجمع با حضور نیروهای داوطلب از اقشار مختلف و با تشکیل هسته‌های تخصصی مردمی دنبال می‌شود، ادامه داد: اصل هشت قانون اساسی، نظارت مردم به مردم در مساجد، محلات، اقشار، اصناف بوده که با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی با حضور خود مردم انجام و پیگیری خواهد شد.

میرزاپور افزود: در بحث نظارت به رفتار دولت با مردم و مردم با دولت، اخلاق و منش مدیران و عملکرد مدیران قوای سه گانه و نهادها و مجموعه‌های مختلف دیده‌بانی، رصد و مطالبه‌گری خواهد شد، تا ضمن تقویت اعتقادات دینی، مطالبات امامین انقلاب، فرهنگ انقلاب، قانون اساسی، قوانین موضوعه اجرا و تحقق پیداکرده و آرامش بیشتری برای مردم عزیز ایجاد شود.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان خاطر نشان کرد: در کنار این اقدامات برنامه‌ریزی لازم در راستای جهاد تبیین و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن با کار پژوهشی و علمی انجام خواهد شد.

وی افزود: مسوولین اکثر حوزه‌های مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اعم از ۱۱ حوزه که هر حوزه با ۴ تا ۶ کارشناس مسوول منصوب و مشغول به کار شده‌اند و احکام روسای سه شهرستان صادر و در چند روز آینده معرفی خواهند شد و بقیه شهرستان‌های استان نیز در حال بررسی و صدور احکام است.

در این جلسه ضمن بررسی چالش‌ها، مشکلات موجود در بحث امر به معروف و نهی از منکردر شهرستان‌های استان، مشکلات مساجد، اقشار،  محلات، وضعیت مطالبات از عملکرد مدیران و نقشه‌های دشمنان بررسی و تبادل نظر شد و نحوه همکاری مجمع رهروان استان با ستاد امر به معروف و نهی از منکر بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

پایان پیام/73002

منبع: فارس
شناسه خبر: 1327881

مهمترین اخبار ایران و جهان: