نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 10:30

امنیت پایدار آذربایجان‌غربی حاصل اقدامات میدانی نیروهای انتظامی و امنیتی است

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: امنیت مهمترین مقوله هر جامعه است و مردم در مقوله امنیت چشمشان به 2 مجموعه قضایی و انتظامی می باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در چهارمین جلسه شورای قضایی آذربایجان غربی به صورت مشترک با فرماندهی انتظامی ومرزبانی استان به منظور هم افزایی و تعامل قضایی انتظامی در محل سالن جلسات الغدیر فرماندهی انتظامی برگزار شداظهارداشت: اهمیت هماهنگی، هم پوشانی و این همدلی و انسجام و برادری لذت کار را بسیار می‌کند و این جلسات برای ارتقاء این همدلی‌ها است.

عتباتی ادامه داد: امنیت مهمترین مقوله هر جامعه است و مردم در مقوله امنیت چشمشان به دو مجموعه قضایی و انتظامی می باشد، از این رو خداوند را شاکریم که در چنین نظام مقدسی در تولید، حفظ و ارتقای امنیت در این استان خاص و ویژه با حداقل امکانات خدمت و تلاش می کنیم و استان آذربایجان غربی در سایه این تلاشها یکی از استان های امن کشور است.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: مردم باید دغدغه امنیت نداشته باشند و در تمامی حوزه‌ها امنیت را حس کنند و این امر حاصل این جلسات و هم اندیشی ها می باشد.

مقام ارشد قضایی استان با اشاره به توفیقاتی که در حوزه امنیت استان بدست آمده این امر را حاصل اقدامات میدانی نیروهای انتظامی و امنیتی با پشتیبانی های قاطع قضایی دانست و با اشاره به تعیین معاونین قضایی ناظر بر حوزه‌های قضایی اظهار داشت که این معاونین پل ارتباطی بین حوزه‌های قضایی و مجموعه مدیریتی دادگستری استان است و هر موضوعی که نیاز به جلسه هماهنگی و پیگیری است از این طریق مجموعه مدیریتی دادگستری استان را در جریان آنها قرار داده و حتماً از این ظرفیت در جهت پیشبرد اهداف بهره برد.

رئیس شورای قضایی استان به لزوم گزارش ترک فعل‌ها و سهل انگاری برخی از مدیران به دستگاه قضایی و سازمان بازرسی هم پرداخت و گفت: موضوعاتی که مردم را رنج می دهند و در علت آنها ترک فعل مدیران و سهل انگاری آنها محرز است می بایست هم به مجموعه بازرسی استان و هم به دستگاه قضایی گزارش گردند و این مطالبه جدی مجموعه مدیریتی استان می باشد.

تقویت اکیپ های ویژه جلب محکومان متواری و زندانیان غایب از مرخصی که خود این امر پیشگیری کیفری می باشد، تقویت پاسگاه های مرزبانی، آموزش الزامات مباحث حقوقی برای نیروهای انتظامی و موضوعاتی از این قبیل از دیگر مسائلی بود که عتباتی در این جلسه به آنها پرداخت.

سردار جهانبخش فرمانده انتظامی استان نیز در ابتدای این جلسه ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و تبریک انتخاب دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان به عنوان مدیر قضایی برتر کشوری برای چندمین سال متوالی گفت: به برکت خون شهید دکتر بهشتی سازمان گسترده‌ای که بعنوان ملجاء و پناهگاه ظلم دیدگان در جامعه اسلامی می باشد تشکیل شد.

سردار جهانبخش افزود: مجموعه های دستگاه قضایی و انتظامی دو سازمان امدادگر در حوزه دادخواهی و ظلم ستیزی هستند که در طول هم حرکت می کنند و شهروندان برای تظلم خواهی و رفع مزاحمت ها به این مراجع مراجعه می کنند.

فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تامین امنیت بسیار شایسته به رغم وجود فشارها و تحریم های ظالمانه و تهدیدات گسترده داخلی و خارجی است که در بخش عمده ای از تامین این امنیت مدیران قضایی و قضات تاثیر بسزایی دارند که عاشقانه در این منصب جهاد و تلاش می کنند و اگر مجموعه های پلیس در برخورد با عوامل ناامنی موفق عمل می کنند مرهون حمایت ها، معاضدت ها و پشتیبانی های قضایی است.

 جهانبخش در ادامه گزارشی از عملکرد مجموعه انتظامی استان ارائه نمود و پس از آن سردار احمدی فرماندهی مرزبانی استان و سایر مسئولین انتظامی استان گزارشات خود را در حوزه مسئولیت خود ارائه نمودند و پس از طرح دستورات جلسه معاونین قضایی دادگستری استان و روسای ادارات تابعه هم به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1327381

مهمترین اخبار ایران و جهان: