نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 08:59

امدادرسانی اورژانس موتوری اصفهان در هزار مأموریت

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان گفت: واحد اورژانس موتوری استان اصفهان در سه ماهه نخست سال به یک هزار و ۲۰۸ ماموریت اعزام شد و به مصدومان امدادرسانی کرد.

فرهاد حیدری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۷۷ هزار و ۷۴ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آن‌ها ۵۵ هزار و ۴۶۳ مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و ۲۱ هزار و ۶۱۱ مورد حوادث رانندگی بوده است.

وی افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان ۱۴ هزار و ۶۲۱ مورد در مناطق شهری و ۶ هزار و ۹۹۰ مورد در نقاط جاده‌ای استان اتفاق داده است.

 حیدری با اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان، خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست سال، بالگرد امدادی اورژانس ۱۳ بار به ماموریت اعزام شد و ۱۸ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با اشاره به اینکه اورژانس موتوری استان اصفهان با سه دستگاه موتورلانس فعال از ابتدای اسفند سال گذشته شروع به کار کرد، گفت: واحد اورژانس موتوری استان در این مدت به یک هزار و ۲۰۸ ماموریت اعزام شد و به مصدومان امدادرسانی کرد.  

وی با قدردانی از زحمات پرسنل اورژانس به عنوان افراد زندگی بخش در شرایط سخت بیماران اذعان کرد: در فصل بهار امسال کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی با سرعت عمل و انجام عملیات احیا، ۳۲ بیمار دچار ایست قلبی و تنفسی را از مرگ حتمی نجات دادند همچنین در تولد ۳ نوزاد در شرایط زایمان اورژانسی قبل از رسیدن به مرکز درمانی به مادر یاری رساندند.

حیدری با بیان اینکه کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در سه ماه اول سال به ۲۴ ماموریت غرق شدگی اعزام شدند، عنوان کرد: با توجه به‌ شروع فصل گرما و افزایش حضور مردم در حاشیه رودخانه‌ها، استخرهای کشاورزی و کانال آب از مردم در خواست داریم، هشدارها را جدی بگیرند و وارد آب‌های غیر ایمن نشوند تا از بروز حوادث غیرقابل جبران غرق‌شدگی پیشگیری کنند.

به گزارش فارس، فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۳ دستگاه موتورلانس و یک اتاق فرمان برخوردار است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1327137

مهمترین اخبار ایران و جهان: