نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 09:43

فارس من| توضیح شرکت آبفا در خصوص دلایل قطعی و افت فشار آب در تاکستان

به دنبال قطعی و افت فشار آب شرب شهری در تاکستان و ابراز گلایه شهروندان در این خصوص، خبرنگار فارس در گفت و گو با مردم و مسئولان به بررسی این موضوع پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، به دنبال قطعی و افت فشار آب شرب شهری در تاکستان و ثبت درخواست شهروندان این شهر در بخش «فارس من» خبرگزاری فارس جهت پیگیری این موضوع، خبرنگار فارس در گفت و گو با مردم و مسئولان به بررسی آن پرداخت.

در این رابطه علیرضا رحمانی یکی از شهروندان تاکستانی در مصاحبه با فارس، با اشاره به مشکل کم آبی به وجود در روزهای اخیر، گفت: متاسفانه طی روزهای گذشته در شهرستان تاکستان با کاهش فشار آب و در برخی مواقع قطعی آب، در ساعاتی از شبانه روز مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: این معضل، مشکلات زیادی را برای مردم ایجاده کرده و بر این اساس درخواست داریم مسئولان هرچه سریع تر نسبت به رفع آن اقدام کنند.

در ادامه امید طاهری یکی دیگر ازشهروندان تاکستانی اظهار کرد: از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعد از ظهر در مناطق مرکزی شهر افت فشار آب، زندگی مردم را مختل کرده و باعث شده سختی تحمل این روزهای گرم، مضاعف شود.

همچنین مریم رحمنی دیگر شهروند تاکستانی به معضل کمبود در مسکن مهر اشاره کرد و گفت: ما چند سالی است در این منطقه ساکن هستیم. از ابتدا هم مشکل تامین آب داشتیم اما در حال حاضر این مشکل بدتر شده است.

وی افزود: در طول روز به طبقات بالایی آپارتمان ها، آب به سختی می رسد و شب ها هم با فشار خیلی کم، آب داریم. گاهی هم شب ها آب قطع می شود.

اطلاعیه آبفا در خصوص وضعیت آبرسانی شهر تاکستان

در پی این اتفاقات و انتقادات صورت گرفته، اداره آبفای شهرستان تاکستان با صدور اطلاعیه ای به تشریح وضعیت آبرسانی شهر تاکستان پرداخت.

در متن این اطلاعیه آمده است:

«به استحضار مردم عزیز می رساند همانگونه که مستحضر می باشید تداوم خشکسالی و پایین رفتن سطح آب سفره های زیرزمینی در کشور یکی از عمده دلایل چالش های موجود آب رسانی بوده به نحوی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون علی رغم حفر، تجهیز و راه اندازی ۵ حلقه چاه عمیق جدید (چاه جایگزین ۱۰، چاه ۱۹، ۲۰،۲۱ و ۲۲) و بهسازی و مهندسی مجدد ۶ حلقه از چاه های قبلی شهر تاکستان، به ظرفیت تولید آب شهر اضافه نگشته و صرفاً جبران کسری خشک شدن سایر چاه ها شده است.

در حال حاضر نیز حفر چاه ۲۳ و جایگزین ۲ با ۹۰ درصد پیشرفت در حال انجام بوده و چاه های ۲۴ و ۲۵ نیز جهت پیشگیری از بروز تنش آبی در تابستان ۱۴۰۳ در مراحل تملک زمین و انتخاب پیمانکار برای حفاری می باشد و اقداماتی همچون کشف و قطع بیش از ۱۲۰ انشعاب غیر مجاز و اصلاح شبکه توزیع آب نیز از جمله اقدامات انجام گرفته می باشد.

فلذا در این شرایط تنها راهکار برون رفت از چالش، اعمال مدیریت فشار در ساعات شب برای ذخیره سازی در مخازن برای جلوگیری از قطعی آب گسترده در طول روز می باشد که این موضوع از سوی آبفا برابر اطلاعیه قبلی صادر شده، از سوی آبفا در حال اجرا می باشد.

در خصوص مجتمع های مسکن مهر احداث شده در محدوده بالای کمربندی نیز اعلام می دارد؛ متاسفانه مجریان سازنده این مجتمع ها بدون رعایت الزامات مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان در هیچ کدام از مجتمع ها اقدام به طراحی و نصب مخزن ذخیره ننموده و علی رغم عدم تعهد آبفا به تامین فشار طبقات بالا، تامین آب تا طبقه ۷ (پشت بام) این مجتمع ها نیز بدون پمپ و با فشار شبکه انجام می گردد.

شایان ذکر است تأمین آب از سد طالقان راهکار رفع بلند مدت مشکل آب شرب این شهر بوده که از سوی مسئولان استانی در حال پیگیری می باشد.

واحد امداد و حوادث با شماره تماس ۱۲۲ و ۳۵۲۳۰۶۰۴ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت نظرات، انتقادات و گزارش های مردمی در خصوص آب می باشد.

در آخر ضمن تشکر از صبر و شکیبایی مردم، مجدداً درخواست می گردد ضمن رعایت الگوی مصرف و نیز رعایت استاندارد نصب پمپ پس از مخزن این امور را در آبرسانی بر همگان یاری نمایید.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1284137

مهمترین اخبار ایران و جهان: